Як використання мобільних впливає на навчання школярів: результати досліджень

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Як використання мобільних впливає на навчання школярів: результати досліджень Заборона користування мобільним на уроках дає найкращі результати в неуспішних учнів
Гаджети під час занять можуть нашкодити, водночас їх можна з користю інтегрувати в освітній процес.

Дискусії про дозвіл чи заборону на мобільні телефони в школах точаться в усіх країнах світу. Противники використання гаджетів наголошують на тому, що вони негативно впливають на успішність школярів, відволікають, ускладнюють концентрацію уваги та погіршують засвоєння матеріалу.

Чи правдиві їхні побоювання? Американські дослідники Джеффрі Кузнекоф та Скотт Тітсворт вивчали, як впливає на навчання дітей використання мобільних під час уроків.

Учасники трьох різних навчальних груп переглянули відеолекцію, зробили конспект і написали дві контрольні. Учні, які не користувалися телефонами, записували у своїх конспектах на 62% більше інформації. Вони робили докладніші нотатки й могли згадати більше подробиць із лекції. У підсумку, група без телефонів набрала на тесті на півтора бала більше, ніж ті учні, котрі активно користувалися своїми девайсами.

"Діти, які займаються на уроці онлайн-серфінгом, менш успішні в навчанні, ніж ті, які чемно сидять на заняттях без мобілок. Згідно з результатами дослідження, "серфери" занотовують на 38% менше докладної інформації, на 51% менше запам'ятовують, а їхні результати з тестів на вибір однієї правильної відповіді – на 20% гірші", - пише у своїй статті для ZN.UA освітня експертка Інна Совсун.

Дослідження вказують також на один надзвичайно цікавий і невтішний факт. Виявляється, активне користування телефоном під час уроку впливає на пам'ять дітей! Листування в месенджерах і перегляд мемів погіршують не тільки короткотермінову пам'ять школярів, а й їхню здатність зберігати інформацію тривалий час.

Учені дійшли висновку, що і вчителі, і самі учні мусять докласти зусиль, аби скоротити час мобільного онлайну на заняттях.

Водночас Лондонська школа економіки проаналізувала вплив заборони мобільних на результати тестів. Учні шкіл, де не дозволялося користуватися мобільними, отримали кращі результати. Причому найбільше виграли від заборони діти з низькими оцінками.

"Заборона мобільних телефонів найбільше покращує результати учнів із низькими досягненнями (трохи більше 14% від стандартного відхилення) і не чинить істотного впливу на успішних учнів", - наголошує авторка.

Отже, дослідження і практичний досвід свідчать, що мобільні під час навчальних занять можуть шкодити. Водночас їх можна з користю застосовувати, адже цифрові технології – це майбутнє, й інтегрувати їх в освітній процес було б важливо.

Читайте також: Іспанським школярам заборонять користуватися мобільними телефонами

Докладніше про те, чи є взагалі необхідність обмежувати доступ до мобільних під час уроків, як це краще робити, і чому не виходить вирішити проблему з гаджетами без внесення змін до закону, читайте у статті Інни Совсун "Мобілка на уроках – зло чи допомога?".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі