За її словами, в інтерв'ю для DT.UA міністр з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Вадим Черниш розповів, що сьогодні на українську компанію "Укрзалізниця" в ОРДЛО працює 17 тисяч осіб, а диспетчеризація здійснюється з підконтрольної Києву території.
За його словами, український диспетчерський центр не пропускає через неконтрольовану частину російского кордону жодних поїздів, але на місцях діють особи, що не працюють на УЗ.
"Там є люди, які не працюють на українську залізницю. В "Укрзалізниці" було 26 тис. чоловік, тепер - 17 тис. Ви можете поговорити про це з "Укрзалізницею". Але ще раз повторюю: диспетчеризація здійснюється з території, контрольованої державою. Невже ви думаєте, що наш диспетчерський центр пропускає з неконтрольованої частини українського кордону якісь поїзди або автомобілі?", - зазначив міністр, відповідаючи на питання про російські ешелони з технікою на станціях Дебальцеве та Іловайськ.
В свою чергу, Самар вказує, що українська сторона не може нічого зробити з прибуттям на станції "Укрзалізниці" ешелонів зі зброєю з Росії.
"Я розповім, як приходять російські ешелони з озброєнням та паливом. Офіційно розвідники про це не кажуть, вони тільки повідомляють нам дати і вміст військових ешелонів, дуже точно. Неофіційно це виглядає так: перед прибуттям ешелону на станцію заходять російські військові залізничники без розпізнавальних знаків, виганяють звідти співробітників "Укрзалізниці", вимикають усі датчики, приймають склад, охороняють його, вивантажують і відразу відправляють платформи назад", - зазначила вона.
За її словами, українська влада (як цивільна, так і військова) закриває на подібні вторгнення очі.
"Ціна цієї домовленості на сліпоту і знерухомлення посадових осіб невідома, але, мабуть, міститься десь у коридорах контрабанди, яка продовжує процвітати на лінії розмежування", - підсумувала вона.
В той же час, за словами Черниша, російські війська ще в 2014 році створили окрему залізничну гілку, яка забезпечує підвезення до ОРДЛО військових вантажів, і українська влада до цього не причетна.
"Про те, що там їздять якісь (російські. - ред.) поїзди, я можу просто сказати, і навіть можна в Інтернеті інформацію знайти: ви знаєте, що частина залізниці проходила по території Луганської області, вона виходить із території РФ і знову повертається в Росію. І раніше росіяни її використовували. Залізничні війська РФ у 2014 р. побудували окрему гілку, яка забезпечує підвезення військових вантажів, зброї тощо. Є рейки, є залізничні війська РФ, що проводять ці вантажі туди, куди їм треба, - це не українці роблять. Наявність колії не означає, що це українська залізниця", - зазначив він.
Детальніше про ситуацію на окупованих Росією територіях Донбасу та Кримського півострова читайте в статті Валентини Самар "Лікування симптомів" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".