Кількість статей про Україну в іноземних онлайн-медіа 2023 року була на 20% меншою, ніж 2022-го. Про це свідчать дані аналізу сприйняття України за кордоном, зробленому громадською організацією BRAND UKRAINE. Детально про це читайте у матеріалі Юлії Самаєвої, редакторки економіки ZN.UA, - "Чи дійсно світ втомився від України?"
Аналітики вважають, що це не дуже глибоке падіння, бо зазвичай падіння уваги міжнародних медіа до тривалих війн значно глибше. Наприклад, дослідження міжнародного медіависвітлення Сирійської (2013–2014) та Ізраїльсько-Палестинської (2009–2015) воєн доводить, що після сплеску кількості новин у моменти потужних військових операцій подальше падіння уваги ЗМІ становило 60–80%.
Піками, завдяки яким Україна трималась у фокусі, стали:
- видача Міжнародним кримінальним судом ордера на арешт Путіна;
- удари безпілотників по Кремлю;
- заколот ПВК «Вагнер»;
- відмова Еліни Світоліної тиснути руку білорусці на Вімбілдоні;
- візит Зеленського до США;
- звинувачення Ілона Маска у вимкненні Starlink поблизу Криму 2022року;
- початок переговорів про вступ України до ЄС.
На противагу їм, у місяці активних боїв за Бахмут, після обстрілів Чернігова, Запоріжжя та Львова, ракетного удару по селу Гроза кількість згадок про Україну, активність ЗМІ навпаки, знижувалася.
Із негативних тенденція - війна в Україні стала темою, якої найчастіше свідомо уникають споживачі новин, — 39% тих, хто часто або час від часу уникає певного медіаконтенту, зазначили, що вони свідомо оминають саме новини про Україну.
З іншими матеріалами Юлії Самаєвої, редакторки економіки ZN.UA, можна ознайомитися за посиланням.