З вересня в українських школах планують запустити пілотний оновлений проєкт дисципліни «Захист України», в рамках якого діти набуватимуть актуальних знань, навичок та життєво необхідних умінь в сучасних умовах та збільшать частку практичних занять, повідомило Міністерство освіти України.
Спочатку дисципліну апробуватимуть у школах різних регіонів України, і вже на основі відгуків учителів і учнів, що братимуть участь у пілотному проєкті, програму дисципліни допрацюють і затвердять остаточно. .
Для навчання вчителів до співпраці залучать міжнародні і громадські організації, які мають досвід у навчанні дорослих. Зокрема тих спеціалістів, які готові навчати вчителів роботи із симуляторами FPV дронів, мають спеціалізацію у топографії, домедичній допомозі та запобіганні травматизму, — ці навички необхідні у повсякденному житті.
Як зазначили в МОН, найближчим часом робочі групи експертів почнуть працювати над пропозиціями з оновлення практичної складової дисципліни. Вони актуалізують програму та збільшать кількість практичних занять, додадуть підготовку до опанування базовими технологіями, якими зараз користуються захисники і захисниці.
Зокрема учнів на практиці навчатимуть наданню домедичної допомоги, орієнтуванню на місцевості, основам мінної безпеки, керуванню БПЛА. В Міносвіти зазначають, що всі ці навики можуть знадобитись юним українцям і в мирному житті.
«Оновлення дисципліни «Захист України» — довгоочікуваний та необхідний крок, адже освіта повинна відповідати умовам і викликам сьогодення. Уже розпочали роботу над доповненням практичної складової програми — актуальної, а заразом і цікавої для учнів. І діти, і вчителі дають нам відгуки, що дисципліна має бути оновленою. Якісна домедична допомога, керування спортивними дронами, базова інженерія в межах STEM-освіти — те, на що сьогодні є запит», — зазначив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.
Впродовж минулого року українські школи вже виробили певні алгоритми організації навчання з урахуванням повітряних тривог. Однак не зайвими будуть практики інших країн, які стикалися з цим давно й мають власні напрацювання. Про це читайте в статті Ольги Буднік та Іхаба Хатіба «Освіта в умовах воєнного стану: ізраїльський досвід для України».