У своїй статті для DT.UA Клочек наголошує, що за чинною програмою в 11 класі вивчається творчість майже трьох десятків письменників, на що відводиться 70 год.
Крім того, на його думку, мінімум удвічі має бути збільшено навчальний час на їх вивчення.
"А де ж, виникає питання, брати той час, коли на вивчення літератури в старших класах (стандартний рівень) виділено лише 2 години на тиждень? І тут підходимо до кардинальної проблеми, яка потребує нагального осмислення і рішучого реформування. Йдеться про інтегрування навчальних дисциплін. Бо близько двох десятків навчальних предметів, які вивчаються в старших класах нашої середньої школи, - абсолютне безглуздя. Зарубіжна шкільна освіта - в тому числі й польська, на яку ми почали орієнтуватися, - вже давно займається таким інтегруванням", - йдеться у статті.
На думку літературознавця, предмет "українська література" необхідно інтегрувати з предметом "зарубіжна література", дотримуючись при цьому співвідношення 70% до 30% на користь рідної літератури.
"Розумію, ця пропозиція багатьом може здатися аж надто дискусійною. Аргументи проти неї, звісно ж, знайдуться, але переконаний, що вагомих аргументів "за" є набагато більше. Не починаючи дискусії за браком часу і місця, наведу лише один з них: прошу подумати, чому в загальноосвітніх школах усіх європейських країн предмета "зарубіжна література" просто немає", - наголошує Клочек.
Детальніше про реформу освіти читайе у статті Григорія Клочека "Про час "Х" у реформуванні освіти" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".