Як повідомив заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк, параметри опади судів, які самостійно встановлює Росія, можуть обмежити роботу Бердянського і Маріупольського торговельних портів, що працюють на Азовському морі.
"У цьому зв'язку Україна має право вимагати від РФ відшкодування заподіяної такими діями російської сторони шкоди", - зазначили в МЗС, відповідаючи на запитання DW про заходи, які вживатиме міністерство за збитки, завдані будівництвом Керченського мосту.
Чи пред'явлені відповідні фінансові претензії офіційно, в МЗС не повідомили. У міністерстві підкреслили, що продовжують збирати докази порушень Росією міжнародних конвенцій, в тому числі в Керченській протоці.
Раніше в прокуратурі АРК повідомляли, що екологічні порушення при будівництві Росією моста через Керченську протоку можуть перетворити Азовське море в затоку Чорного моря. Будівництво може спричинити за собою регіональну екологічну катастрофу.
Посилаючись на висновки фахівців Інституту водних проблем і меліорації НАН України, у прокуратурі дійшли висновку: орієнтовні збитки, завдані навколишньому середовищу Чорного і Азовського морів при будівництві Керченського мосту, при необхідності кріплення морських берегів, складуть не менше 10 млрд грн.
Як повідомлялося, у вересні в ході візиту в Керч в окупованому Криму прем'єр-міністр РФ Дмитро Медведєв заявив, що російський уряд важко "вишукує" гроші на будівництво Керченського мосту.
Загальна вартість Керченського мосту - 228 млрд руб., генпідрядник - ТОВ "Стройгазмонтаж" Аркадія Ротенберга. Транспортний перехід через протоку спроектований у вигляді двох паралельних мостів. Відкриття автомобільного руху має відбутися наприкінці 2018 року, залізничного - в 2019 році.