Кількість статей про Україну в іноземних онлайн-медіа 2023 року була на 20% меншою, ніж 2022-го. Однак основне зниження відбулося саме у висвітленні трагічних проявів війни — 2023-го інфопростір лише на 28% складався з новин про активні бойові дії та наслідки атак, тоді як у перший рік повномасштабної війни цієї теми стосувалася половина всіх матеріалів про Україну.
Про це йдеться у комплексному аналізі сприйняття України за кордоном, зробленому громадською організацією BRAND UKRAINE. Детально про це читайте у матеріалі Юлії Самаєвої, редакторки економіки ZN.UA, - "Чи дійсно світ втомився від України?"
Натомість суттєво розширилися невоєнні теми (див. рис. 1) — від міжнародних відносин і торгівлі до літератури, мистецтва, спорту. У 32% усіх статей йшлося про об’єднання міжнародних зусиль для підтримки України у війні проти російських загарбників. Близько 13% медіаполя було присвячено новинам спорту, культури, бізнесу й міжнародної торгівлі, життю українців удома й за кордоном і навіть українській природі. Статті про політичні події в РФ, у яких Україна мала ключове значення, становили 12% інформаційного простору. Інші ж 15% були на різні, але також невоєнні теми.
Світові медіа почали триматися осторонь жахливих і дійсно болючих подій цієї війні, але радо підтримують формат висвітлення, більше схожий на «Гру престолів», ніж на реальний світ. Інтриги, заколоти, несподівані виверти сюжету, пишні прийоми у Білому домі — це цікаво, на відміну від реальних трагедій...
З іншими матеріалами Юлії Самаєвої, редакторки економіки ZN.UA, можна ознайомитися за посиланням.