За її словами, початкову школу чекає розширення не у всіх навчальних закладах, а там, де працюють потужні педагогічні колективи.
"Є школи переповнені, а є заповнені наполовину. Тому ми наразі приймаємо рішення про раціональне використання приміщень - дозволяємо переповненій школі розмістити свої класи в сусідній напівпорожній. При цьому наштовхуємося на шалений спротив не вчителів, а батьків, які не хочуть переходити навіть у сусіднє приміщення. Спротив чинять і громади напівпорожньої школи - "ми не пустимо сюди інших дітей". І наші пояснення, що чужих дітей не буває, що ніхто не постраждає, нікого не цікавлять. Мало того - до таких конфліктів почали підключатися й деякі депутати, які наказують нам: "Хай стоїть напівпорожня школа, але ви не маєте права туди заводити інші класи". Так вони піаряться і роблять собі імідж захисників", - заявила Фіданян.
"Але поміркуймо: чому громада має оплачувати опалення, світло, воду в напівпорожній школі? Чому потужний колектив, який може і хоче навчати більше дітей, не може їх набрати? Якщо єдина причина - це нестача приміщень, то ось же вони стоять порожні зовсім поруч", - наголосила вона.
На думку директора департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації, якби зараз ввели так званий шкільний ваучер - принцип "гроші ходять за дитиною", то відбувся б природний відбір, навіть у Києві частина шкіл закрилася б сама собою.
"У них просто забракнуло б коштів на опалення-освітлення і на зарплатню вчителів. А потужні школи отримали б додаткові можливості", - заявила Фіданян.
Нагадаємо, як повідомила Фідонян, у цьому році в Києві буде реалізований пілотний проект із закупівлі носіїв і електронних підручників для учнів 5 класів 14 шкіл.
Детальніше про проблеми столичних шкіл читайте у матеріалі Оксани Онищенко "Школа, яку ми вибираємо" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".