Більшість смертей в ДТП (три чверті) сконцентровані в межах працездатного віку. Серед окремих позицій, зокрема, водіїв транспортних засобів, що цілком зрозуміло, таких майже 90%. Також значним залишається число смертей серед дітей, підлітків та молоді до 35 років, що робить ці втрати ще більш вагомими і сумними.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Наталія Рингач, головний науковий співробітник Інституту демографії та соціальних досліджень ім. М. Птухи НАН України.
"На втрати, обумовлені ранньою смертністю в результаті транспортних нещасних випадків, доводиться досить значна частина - понад 17% всіх аналогічних втрат через зовнішні причини (тобто неприродні, або травми, отруєння, нещасні випадки тощо). За нашими розрахунками, в 2015 р. всі смертні випадки, пов'язані з транспортом, стали причиною втрат років потенційного життя (ПЛПЖ), які можна оцінити в 108,74 тис. людино-років (в 2013 р. - 128,18 тис.)", - відзначає вчений.
При цьому серед усієї кількості жертв ДТП пішоходи становили майже 41%, а загальна кількість втрачених років потенційного життя чоловіків в чотири рази вище, ніж жінок. Саме смерті чоловіків формують 80% всіх втрат.
"Конвертація цих втрат в економічному еквіваленті показала, що розрахована величина ВВП, недоотриманого внаслідок передчасної смертності населення України в дорожньо-транспортних пригодах, склала в 2015 р. 5 млрд грн, або понад 230 млн дол. США", - йдеться в статті.
Детальніше про смертність в ДТП читайте в матеріалі Наталії Рингач "Ціна втрат, яких можна запобігти. ДТП в Україні" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".