"Ми впевнені, що просвітницька кампанія тут надзвичайно важлива", - розповів він в інтерв'ю DT.UA.
Під час флешмобу "Запитай дитину про буллінг" фахівці офісу освітнього обмудсмена розповідали, на що звертати увагу, коли дитина приходить зі школи, і як правильно вести розмову про буллінг.
"Розмова: "У тебе все добре в школі?" - "Угу", - нічого не дасть. Питати треба інакше. Ми сформулювали три десятки ключових питань. Наприклад: "Що тебе сьогодні порадувало в школі? А що засмутило? З ким ти сьогодні добре поспілкувався? Від чого у тебе сьогодні погане відчуття?" та інше", - пояснив Горбачов.
За словами омбудсмена, багато речей, які в Україні прийнято вважати "звичними", насправді є проявами буллінга. Наприклад, такі фрази, як "Всі сидять, дзвінок – для мене, а не для вас!" або "Ніхто на перерву не вийде, поки я не дозволю".
Фактично робочий день дитини (з урахуванням домашніх завдань і гуртків) більший, ніж у дорослого – 11-12 годин, і відбирати у нього право на відпочинок – це буллінг, пояснює Горбачов.
"Чи, наприклад, дитину не відпускають в туалет на уроці. Це вже не просто буллінг, а фізичне знущання, яке може завдати шкоди здоров'ю", - додає він.
При цьому більшість вчителів – відповідальні люди, професіонали своєї справи, які доброзичливо ставляться до дітей, вважає освітній омбудсмен.
"Але, на жаль, іноді в школах трапляються епізоди, коли вчитель провокує буллінг, розділяючи учнів на любимчиків і аутсайдерів, навішує на них ярлики, що створює конфліктну ситуацію в дитячому колективі і загострює її. Або навіть сам учитель може буллити дитину. І ініціаторами буллінгу бувають не лише вчителя, але і діти, і батьки", - резюмує він.
Докладніше про ситуацію з буллінгом в українських школах і заходи боротьби з цим явищем читайте в інтерв'ю Оксани Онищенко з освітнім омбудсменом Сергієм Горбачовим у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".