Секрет великої популярності серед українців головнокомандувача Валерія Залужного у тому, що генерал асоціюється з перемогами України, розповів у інтерв'ю Радіо Свобода соціолог, директор Інституту соціології НАН України Євгеній Головаха.
"Як психолог вам поясню. Залужний асоціюється з перемогами України. Ну, і Зеленський, зрозуміло, але ж на полі бою – це Залужний. Є такий феномен у психології, його називають імпринтинг. У чому він полягає: от якщо курча вилуплюється з яйця, то будь-хто, хто пройде повз нього, а як правило – це курка, воно її сприймає, як свою маму. Оце мама. От перша тінь, яку це курча побачить. От Залужний, перші перемоги України – і всюди звучало "Залужний". Ми встояли, ми з півночі, ми з Херсону... всюди Залужний. Перший досвід перемог, він асоціюється в українців із Залужним. Тому ця постать стала для них, ну, як мама для цього курчати", - пояснив Головаха.
Соціолог додав, що при цьому українці мало що реально знають про головнокомандувача. Але це не заважає людям стійко асоціювати його з перемогами.
"Ну так і курча ж не знає, хто мама!!! Це ж експерименти, от пустіть там якусь іграшку, і це курча буде за іграшками ходити. Тобто для них (українців – ред.) Залужний – це все. Це асоціація для більшості українців з перемогами. Все! І буде дуже важко тому ж Зеленському нав’язати думку населенню, що Залужний не такий вже й видатний воєначальник. Ну от таке уособлення перемоги", - зазначив соціолог.
Головаха також сказав, що не кожен герой може бути лідером держави, тобто популярність військового лідера не обов’язково екстраполюється у політичний рейтинг: з історії відомо і про позитивний, і про негативний досвід відомих воєначальників, які вирішили спробувати щастя в політиці.
Нагадаємо, Головаха розповів, що громадська думка про те, що ж варто вважати перемогою, розпорошена - чи то повернення всіх своїх територій, чи знищення путінського режиму, чи вступ до НАТО.