Орендовані електросамокати тепер не можна розганяти у Києві швидше 20 км/год, повідомляє Київська міська державна адміністрація (КМДА).
Цю швидкість запрограмували в самокати так, щоб користувачі не змогли підвищити її, навіть якби захотіли. Раніше самокати могли розганятися до 35 км/год.
Вимогу знизити максимальну швидкість виконали всі сім операторів прокату електросамокатів у Києві: Bolt, Jet, BikeNow, Kiwi, Scroll Bird, Zelectra і Vzhooh.
Також більшість операторів уже ввела обмеження швидкості в певних зонах столиці, де не можна їздити швидше 14 км/год або не можна їздити взагалі. Система обмежує швидкість автоматично, зважаючи на GPS-сигнал.
«Крім того, місто вже почало отримувати перші великі дані та теплові карти від операторів щодо інтенсивності руху прокатних самокатів на вулицях і найпопулярніших місцях для старту-фінішу. Ці дані використають для оптимізації маршрутів громадського транспорту», – каже заступник голови КМДА Костянтин Усов.
КМДА підписала меморандум з операторами прокату електросамокатів у Києві 24 червня, він передбачає: зменшення максимальної швидкості, запровадження зон заборони пересування та залишення самокатів, упорядкування точок ранкового старту, маркування кожного самокату та страхування користувачів.
Електросамокати поза законом
У законодавстві України наразі немає правил щодо руху електросамокатів, але депутати вже працюють над ними. У липні до Верховної ради внесли два законопроекти про встановлення правил руху для електросамокатів та іншого мобільного електротранспорту: сігвеїв, гіроскутерів і моноколес.
Які правила пропонують ввести:
- водієві електросамокату має бути не менше 16 років;
- електросамокати мають право їздити спеціальними велодоріжками, а якщо їх немає - краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччя;
- людина під час поїздки має бути у застебнутому мотошлемі;
- не можна перевозити вантажі, що заважають керувати транспортним засобом;
- заборонено перевозити пасажирів;
- на транспорті мають бути світловідбиваючі пристрої, а в темний час доби – зовнішні джерела світла.
Наразі ж випадки збиття пішоходів електросамокатами суди розглядають на свій розсуд. Наприклад, у Запоріжжі суд визнав самокат транспортним засобом і зобов’язав водійку, яка збила 70-річну жінку, виплатити потерпілій 125 тисяч гривень компенсації моральної та матеріальної шкоди.