Швидкість орендованих електросамокатів у Києві обмежили до 20 км/год

Поділитися
Швидкість орендованих електросамокатів у Києві обмежили до 20 км/год © unsplash
Заради підвищення безпеки пішоходів і самих самокатерів

Орендовані електросамокати тепер не можна розганяти у Києві швидше 20 км/год, повідомляє Київська міська державна адміністрація (КМДА). 

Цю швидкість запрограмували в самокати так, щоб користувачі не змогли підвищити її, навіть якби захотіли. Раніше самокати могли розганятися до 35 км/год. 

Вимогу знизити максимальну швидкість виконали всі сім операторів прокату електросамокатів у Києві: Bolt, Jet, BikeNow, Kiwi, Scroll Bird, Zelectra і Vzhooh.

Також більшість операторів уже ввела обмеження швидкості в певних зонах столиці, де не можна їздити швидше 14 км/год або не можна їздити взагалі. Система обмежує швидкість автоматично, зважаючи на GPS-сигнал.

«Крім того, місто вже почало отримувати перші великі дані та теплові карти від операторів щодо інтенсивності руху прокатних самокатів на вулицях і найпопулярніших місцях для старту-фінішу. Ці дані використають для оптимізації маршрутів громадського транспорту», – каже заступник голови КМДА Костянтин Усов.

КМДА підписала меморандум з операторами прокату електросамокатів у Києві 24 червня, він передбачає: зменшення максимальної швидкості, запровадження зон заборони пересування та залишення самокатів, упорядкування точок ранкового старту, маркування кожного самокату та страхування користувачів.

Електросамокати поза законом

У законодавстві України наразі немає правил щодо руху електросамокатів, але депутати вже працюють над ними. У липні до Верховної ради внесли два законопроекти про встановлення правил руху для електросамокатів та іншого мобільного електротранспорту: сігвеїв, гіроскутерів і моноколес. 

Які правила пропонують ввести:

  • водієві електросамокату має бути не менше 16 років;
  • електросамокати мають право їздити спеціальними велодоріжками, а якщо їх немає - краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччя;
  • людина під час поїздки має бути у застебнутому мотошлемі;
  • не можна перевозити вантажі, що заважають керувати транспортним засобом;
  • заборонено перевозити пасажирів;
  • на транспорті мають бути світловідбиваючі пристрої, а в темний час доби – зовнішні джерела світла.

Наразі ж випадки збиття пішоходів електросамокатами суди розглядають на свій розсуд. Наприклад, у Запоріжжі суд визнав самокат транспортним засобом і зобов’язав водійку, яка збила 70-річну жінку, виплатити потерпілій 125 тисяч гривень компенсації моральної та матеріальної шкоди.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі