Російська Федерація демонстративно перешкоджає проходженню кораблів в порти України через Керченську протоку, заявив очільник Держприкордонслужби Петро Цигикал в ефірі UATV, інформує прес-служба відомства.
"Триває постійний огляд суден у районі Керченської протоки, які заходять в порти України з економічними цілями. Практично немає таких, які б не оглядалися – особливо, які йдуть в Україну. Створюють штучну чергу заходу, і наші судна оглядають набагато довше і пропускають останніми", - зауважив Цигикал.
За його словами, російська морська охорона демонстративно близько підходить до українського узбережжя Азовського моря. Цигикал зазначає, що важко визначити чіткі межі територіальних вод та прилеглих до них, що погіршує ситуацію.
Очільник ДПСУ підкреслив, що особливо важливим залишається питання удосконалення морського законодавства й над відповідними проектами відомство зараз активно працює, зокрема й з іноземними партнерами.
За даними міністра інфраструктури Володимира Омеляна, агресія РФ в Азовському морі завдала морській галузі України сукупних збитків майже на 10 мільярдів гривень.
Через будівництво окупантами Керченського мосту, що з'єднує країну-агресора з анексованим українським півостровом, протокою більше не можуть проходити судна типу Panamax. Крім цього, РФ тривалий час зловживала правом блокування й огляду, змушуючи безпідставно зупинені судна, які прямують до українських портів, простоювати цілодобово.
Доктор економічних наук Ігор Гужва у своїй статті для DT.UA пише про те, що попри незначну частку у загальному вантажообігу, вітчизняні порти Азовського моря зберігають важливе значення для розвитку гірничо-металургійного комплексу, сільського господарства і видобувної промисловості України. Отже, обмеження або фактичне закриття проходження суден і транзиту через протоку може мати значні негативні наслідки для національної економіки України.
Детальніше читайте у матеріалі Гужви "Блокування Керченської протоки: виклики, загрози та можливості" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".