Рада прийняла в першому читанні законопроект про штрафи на лобовому склі авто за неправильне паркування

Поділитися
Рада прийняла в першому читанні законопроект про штрафи на лобовому склі авто за неправильне паркування Рада схвалила більш суворе покарання порушників правил паркування © kievcity.gov.ua
У разі прийняття законопроекту інспектори паркування отримають більше повноважень і зможуть евакуювати авто порушників на штрафмайданчик.

Верховна Рада в першому читанні прийняла законопроект №5364 "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України з реформування сфери паркування транспортних засобів". За відповідний проект проголосувало 232 народних обранця.

Ініціаторами відповідного законопроекту виступила група народних депутатів на чолі з депутатом від "Народного фронту" Антоном Геращенком.

"Щодо законопроекту про парковку. Цей законопроект дуже важливий для того, щоб у нас у містах вакханалія закінчилася з питаннями постановки паркувальних коштів. Цей законопроект передбачає, що місцеві органи влади одержують можливість складати адміністративні протоколи шляхом того, що будуть спеціальні уповноважені особи міської влади робити це, як на заході", - зазначив він, представляючи відповідний законопроект.

За словами Геращенко, поліція не може ефективно поєднувати основну діяльність зі складанням протоколів на водіїв-порушників.

"Сьогодні після того, як кожен, хто кидає автомобіль і не платить за це, паркувальники повинні викликати поліцейських. Поліцейські не можуть складати всі протоколи. У нас також повна безкарність для тих, хто залишає машини на місцях для паркування і не платить. За останній рік складено поліцейськими лише 240 протоколів, у всіх цивілізованих країнах протоколи складають органи місцевої влади, це розвантажує поліцію і підвищує дисципліну", - підкреслив Антон Геращенко.

В тексті Пояснювальної записки до документа наголошується, що він "розроблений з метою впровадження в Україні цивілізованої комфортної системи паркування транспортних засобів, яка базується на європейській практиці та встановлює баланс між інтересами місцевої громади і автомобілістів". В якості прикладу наводиться паркувальна система Естонії, де штраф за паркування сплачується власником транспортного засобу чи причепа, або відповідальною особою, внесеною у дорожньо-транспортний реєстр.

Також пропонується ввести фото - та відео фіксацію порушень водіями правил зупинки, паркування та стоянки і притягати до адміністративної відповідальності особу, на яку зареєстрований автомобіль. При цьому копія постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення, зафіксовані в режимі фото - і відеозйомки, повинні лишатися на лобовому склі транспортного засобу.

Згідно з документом, інспекторів паркування пропонується наділити повноваженнями розгляду справ про адміністративні правопорушення і здійснення тимчасового затримання транспортного засобу. Крім того, він пропонує надати уповноваженим місцевою владою інспекторам з паркування право притягувати до відповідальності порушників правил зупинки-стоянки автомобілів у межах відповідного населеного пункту, якщо це порушення зафіксовано в режимі фото - і відеозйомки.

При цьому законопроект виключає конкуренцію повноважень між поліцією та інспекторами з парковки в питанні розгляду одних і тих самих адміністративних правопорушень. І поліцейський, і інспектор паркування при фіксації правопорушення зобов'язаний роздрукувати копію постанови або спеціальне повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності і залишити її на лобовому склі, що стане сигналом для іншої посадової особи про те, що відповідний порушник вже притягнутий до відповідальності. Крім того, інформація про відповідні правопорушення разом з фото - і відеодоказами і результатами відповідної перевірки повинна надходити до єдиного Реєстру адміністративних правопорушень. На думку авторів законопроекту, це дозволить уникнути повторного притягнення людини до відповідальності за одне і те саме правопорушення.

Крім цього, пропонується надати інспекторам паркування право тимчасово затримувати автотранспорт шляхом евакуації на штрафмайданчик чи стоянку в тому випадку, якщо припаркований автомобіль перешкоджає дорожньому руху або загрожує його безпеці. А також у разі паркування на місцях для інвалідів особами, що не мають такого права.

Перелік подібних перешкод також вказаний у документі. До них відносяться ситуації, коли транспортний засіб поставлено:

- на проїзній частині у два і більше ряди;

- на трамвайних коліях;

- на пішохідних переходах і ближче десяти метрів від них з обох боків (що особливо небезпечно при переході дороги дітьми та іншими особами невеликого зросту, адже автомобілі перекривають видимість дороги);

- на посадкових майданчиках для зупинки маршрутних транспортних засобів;

- у місцях, де буде неможливий зустрічний роз'їзд або об'їзд транспортного засобу, що зупинився;

- у місцях, де транспортний засіб закриває від інших водіїв сигнали світлофора або дорожні знаки;

- ближче десяти метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду тощо.

Після евакуації автомобіля на штрафмайданчик до відома ставиться відповідний підрозділ Національної поліції, вказується час затримання машини і місце її евакуації. Дана інформація також розміщується на офіційному порталі відповідного муніципалітету і надходить у вигляді смс-повідомлень на номери мобільних телефонів, які їх власники запропонували для внесення у відповідні інформаційно-комунікаційні системи. Власник транспорту зможе отримати його назад одразу ж після сплати штрафу і вартості послуг з евакуації і зберігання автомобіля. Передбачено також введення обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників штрафмайданчиків і евакуаторів у разі заподіяння шкоди евакуйованому транспортному засобу.

Для зручності оплати за паркування та ефективного контролю за її здійсненням створюється законодавча можливість введення за рішеннями органів місцевого самоврядування автоматизованої системи контролю оплати паркування.

Автори законопроекту пропонують прив'язати розмір штрафних санкцій за порушення правил паркування, у тому числі за несплату послуг з користування відповідними майданчиками, до вартості однієї години паркування у 20-ти кратному розмірі. В якості прикладу народні депутати наводять столичні парковки, на яких діють три різні тарифи по оплаті вартості паркування в залежності від територіального розташування майданчика (5, 7 чи 10 гривень за годину). Порушники, яка сплатили штарф протягом десяти банківських днів, можуть розраховувати на знижку в розмірі 50% .

Нагадаємо, раніше президент України підписав зміни до статті 41 закону україни "Про дорожній рух" (щодо пріоритетності транспортних засобів, що рухаються по колу), прийняті Верховною Радою 4 квітня.

Законом врегульовано питання про надання переваг у русі транспортним засобам, які виїжджають на перехрестя, де організовано круговий рух.

"Перевагу в русі на перехрестях, де організовано круговий рух, надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу", - йдеться в законі.

Закон набув чинності 28 квітня цього року.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі