Директор Державного бюро розслідувань Роман Труба запустив процедуру обрання Ради громадського контролю за старою процедурою, яка себе повністю дискредитувала- Установчими зборами. Як наслідок, свої пакети документів подали 108 організацій, 99 з яких були допущені до зборів. Експерти оперативно проаналізували ситуацію, хто ж подався у РГК при ДБР. Як з'ясувалося, лише близько 20% відповідали високим вимогам добропорядності, майже половина мали політичні зв'язки, ще близько 20% кандидатів пов'язані з правоохоронцями і 37 - пов'язані між собою.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Лємєнов, головний експерт Антикорупційної групи РПР, StateWatch. Автор нагадує, що РГК при ДБР створюється відповідно до вимог чинного закону, в коло його обов'язків входять такі завдання: вона заслуховує інформацію про діяльність, виконання планів ДБР, розглядає звіти ДБР та затверджує свій висновок по них, вибирає з її членів трьох представників, які входять до складу Дисциплінарної комісії ДБР, тощо.
"Інакше кажучи, за умов рейтингового голосування на Установчих зборах, швидше за все, у РГК при ДБР пройдуть пов'язані між собою політично або правоохоронні групи афілійованих активістів. І потім будуть диктувати керівництву ДБР свою волю як "офіційна" громадськість", - зазначає експерт.
Детальніше про проблеми роботи ДБР читайте у статті Олександра Лємєнова "Запуск ДБР: не києм, то палицею" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".