Проект закону про освіту ставить під загрозу створення мережі профільних ліцеїв – думка

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Проект закону про освіту ставить під загрозу створення мережі профільних ліцеїв – думка В Україні можуть так і не з'явитися профільні ліцеї для старшокласників © dec-edu.com
Ідею створення мережі профільних ліцеїв для старшокласників не дуже підтримують у престижних ліцеях та гімназіїях.

Проект нового закону про освіту ставить під загрозу перспективу створення в Україні мережі профільних ліцеїв для старшокласників, як окремої ланки освіти, яка повинна стати основою для 12-річної профільної школи.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Оксана Онищенко. Автор зазначає, що в структурі середньої освіти передбачається виділення трьох ступенів: початкова школа (І), основна - ліцей чи гімназія (ІІ) та старша - ліцей (ІІІ). У зв'язку з переходом на 12-річну профільну школу третя ступінь отримає особливе значення, тому важливо відокремити її від інших, і створити у її рамках всі можливості для профілізації.

За словами автора, цю ідею не дуже підтримують, зокрема, престижні ліцеї та гімназії, які влаштовують вступні конкурси у приєднану до них початкову школу.

"І що ж бачимо в законі? А там ця норма сформульована так: хочеш - відокремлюй початкову школу, ліцей і гімназію (наприклад, паруй І і ІІ ступінь або ІІ і ІІІ), а хочеш - залишай, як було (І-ІІІ ступінь в одній школі). І приписка: "Ліцеї функціонують, як правило, як самостійні юридичні особи", – йдеться в статті.

Як зазначає освітній експерт, заступник директора фізико-технічного ліцею м. Херсона Володимир Білий, думку якого наводить Онищенко, завдяки компромісній позиції владі не доведеться "паритися" над проблемою формування мережі профільних ліцеїв.

"Бо оте "як правило" щодо ліцеїв "як самостійних юридичних осіб" не має жодної правової сили. А мільйони українців так і залишаються осторонь моделі освіти з явними технологічними та освітньо-педагогічними перевагами - моделі, в якій профільні ліцеї є виключно окремими закладами, бо саме так у сучасних умовах досягаються як високий якісний рівень освіти, так і її особистісно- орієнтована спрямованість", – вказує він.

Детальніше про проект нового рамкового закону про освіту читайте в статті Оксани Онищенко "Енергійно крокуємо чи хворобливо кульгаємо?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі