Більшість українців (71%) переконані, що провідні ЗМІ належать олігархам і це негативно впливає на об'єктивність і незалежність журналістів, свідчать результати соцопитування GfK Ukraine.
Відповідаючи на запитання "Хто має найбільший вплив на зміст інформаційних програм провідних українських телеканалів?", респонденти могли вибрати не більше трьох варіантів відповідей. У результаті більше половини опитаних українців (54%) назвали головними замовниками новин олігархів і власників цих ЗМІ.
При цьому 36% опитаних вважають, що великий вплив на зміст інформаційних програм мають неформальні розпорядження ("телефонне право") з боку представників органів державної влади.
На третьому місці за впливовістю, на думку 29% респондентів, виявилися представники політичних сил, які замовляють приховану рекламу своїх партій ефірі провідних українських телеканалів.
У вплив на зміст новин журналістів (співробітників телеканалів) і телеглядачів вірить незначна меншість опитаних українців - 6% і 2% відповідно.
При цьому вагалися з відповіддю 22% респондентів.
Дослідження було проведено компанією GfK Ukraine у жовтні 2015 році на замовлення ГО "Медиаварта" за фінансової підтримки Національного фонду в підтримку демократії (NED) серед 1000 чоловік вдома у респондентів.
За даними опитування КМІС, проведеного в жовтні 2014 року, українське телебачення було основним джерелом отримання новин для переважної більшості громадян (83,5%). При цьому 31% вказали, що джерелом виступають інтернет-сайти, 29% - знайомі і родичі, 21% - російське телебачення, 29% - українські газети і журнали, 16% - українське радіо, 11% - соціальні мережі, блоги, 2% - російські газети та журнали, 1% - російське радіо. (На це питання потрібно було вказати три основних джерела).