Трохи більше половини українців (53%) вважають, що вони принаймні в більшості випадків здатні відрізнити якісну інформацію від дезінформації та фейків (у т. ч. 20% вважають, що завжди можуть відрізнити якісну інформацію від фейків), свідчать дані опитування КМІС на замовлення ГО "Детектор-медіа".
Третина українців (31%), навпаки, вважають, що вони або взагалі не можуть відрізнити фейки або можуть лише в меншості випадків.
Серед критеріїв ідентифікації фейків частіше за інші називалися довіра до ЗМІ, в якому з'явилася інформація (для 33% жителів Україні це один із основних критеріїв), і наявність автора (30%).
Київський міжнародний інститут соціології провів дослідження 5-21 лютого 2018 року серед 2043 респондентів. Статистична похибка від 0,7 до 3,3%.
Детальніше про те, що ж таке фейки, та чому вони займають все більше позицій на порядку денному, читайте в матеріалі Георгія Почепцова "Як в наші двері постукали... фейки" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".