Урядовий план відновлення України у напрямі освіти не призведе до глобальних змін у вищій освіті, оскільки побудований на радянській логіці централізованого контролю та управління, пишуть у своєму матеріалі для ZN.UA «План відновлення України: що в ньому не так із вищою освітою та наукою» Єлизавета Щепетильникова та Ірина Єгорченко.
Представлений урядом План на конференції у Лугано складається з окремих проектів, а не з глобальних реформ.
“Чому? Популярне в Україні пояснення: міжнародні донори легше виділятимуть гроші під конкретні проекти. Але з досвіду Нової української школи (НУШ) нам відомо, що донори зацікавлені у системних реформах. І питання, а де ж реформи, чи готова Україна до них, висіло у повітрі у Лугано”, - зазначають автори.
Але перш ніж пропонувати конкретні кроки, українська влада мала б мати бачення, чого ми хочемо стратегічно та куди маємо рухатися.
“На жаль, відповіді на це питання поки що немає. Що ж пропонує урядовий План для вищої освіти та науки? У документі ми бачимо підхід менеджерів проектів, а не авторів політиків. І дуже сумнівно, що запропоновані ідеї призведуть до системних змін у вищій освіті. Адже народжені вони радянською логікою централізованого контролю та управління. Пропоновані зміни не є глибокими і гарантуватимуть, скоріше, черговий косметичний ремонт”, - йдеться у матеріалі.
Чому майбутнє країни неможливе без людського капіталу, без людей та ідей, тобто без освіти та науки читайте більше в матеріалі.