Те, чим так лякали наших автомобілістів після червневих повеней в Європі, відбулося. З-за кордону до нас ринули машини-"потопельники". За словами прес-секретаря Мостиського прикордонного загону Романа Стахіва, якщо у 2012-му за перші півроку через польсько-український кордон в'їхало 1 млн 300 тис. машин, то за той же період цього року - на 300 тис. більше.
Експерти пояснюють це ввезенням потонулих машин під час європейських паводків на початку літа. "Але скільки точно таких авто зараз в Україні, ніхто не скаже", - говорить гендиректор всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
За словами Назаренка, наші ділки купують за кордоном мокрі машини по 1-2 тис. євро - нібито в утиль, але везуть сюди: "Найчастіше платити за розмитнення невигідно, тоді використовують нелегальну схему. Наприклад, чіпляють номери з машини-"двійника" в Україні, власник якої замовляє дублікат номерів та свідоцтва про реєстрацію нібито замість "загублених".
Продавець на львівському авторинку розповів, що на одному потопельнику "перегонники" заробляють кілька тисяч євро. "В Україні їх сушать, тюнінгують і віддають перекупникам, ті продають їх на авторинках зі "знижкою" у 20-30%, - каже він. - Скажімо, 8-річний "Ауді" - за 10 тис. євро. Навар - близько 6 тис. євро".
На вигляд "потоплеників" навіть фахівець не завжди відрізнить від звичайного авто. Майстер однієї з львівських СТО радить, по-перше, не спокушатися на великі знижки: "Окрім того, повинен насторожити запах вогкості у салоні, вкритий іржею каркас під сидіннями або запітнілі скла",- сказав він.
Нагадаємо, повені, викликані проливними дощами, почалися у Чехії у червні. Майже на всій території Чехії було введено надзвичайний стан. У Німеччині найбільше постраждали Баварія, Саксонія, Баден-Вюртемберг і Тюрінгія. !zn
Читайте також:
Збиток від катастрофічної повені в Європі склав 12 млрд євро
У Європі впевнені, що запроваджений Росією утилізаційний збір вдасться скасувати через суд
Автомобілі без водіїв випробують на британських дорогах до кінця 2013 року