Серед досягнень автор називає розвиток українського нового кіно. "Кількість не завжди значить якість. Але і гіднi картини опинилися в центрі уваги - Захар Беркут, Додому, Мої думки тихi... Нещодавно УКФ втратив Марину, але спод iваюся, кошти не втрачено", - пише Вергеліс у своєму Telegram-каналі.
Відзначив Вергеліс і зйомки фільму Ахтема Сеїтаблаєва за мотивами п'єси Олега Сенцова "Номери", а також вистави Тамари Трунової. Головним трофеєм стала перемога фiльму Валентина Васяновича "Атлантида" у програмi Горизонти Венецiйського мiжнародного кiнофестивалю.
"Рейтинговий успiх телесерiалу Слуга Народу зробив неможливе можливим. Анекдотичний сюжет став нашою реальнiстю, а полiтичне життя вибудовується за законами кумедного серiалу. Телегерої керують країною. Може таки, колишнiй вождь щось знав, коли казав, що кiно i цирк э найважливiшими з мистецтв для революцiйних мас....", - відзначає автор.
Театральне середовище сколихнули кадрові скандали.
"Кадрова резолюція.. Кардинально та іноді радикальна кадрова перестановка на різних ділянках прекрасного... І нагорі, - там виключно новi веселi обличчя на чолі гуманітарної державної верхiвки. I всередині - прихід нових активних молодих людей у деякі старовинні та поважні культурні інституції (зокрема, в Театр на Лівому березі і т д). Саме тут i деякi прикрi кадровi скандали. Несправедливе вiдторгнення талановитого режиссера Рози Саркicян вiд Першого театру уЛьвовi. Неетичнi i непродуманi кадровi рiшення стосовно видатних майстрiв у Львовському театрi iм. Заньковецкої", - пише Вергеліс.
Серед кращих ролей року театральний критик відзначає гру Рибалевського, Сумської, Богдановича, Бенюка та Ступки, Шарана (Коріолан), Міхіна, Кошкіна, Хохлаткіна та Ажнова (Лимерiвна а Театрi iм Франка, ще встиг переглянути генеральний прогiн), Дмитра Шарабурiна (Георг Отс в Театрi оперети).Крім того, наприкінці року театр ім. Франка святкуватиме ювілей,
Справжнiй бум відбувся в 2019 році в музичних театрах країни. Гучнi форуми в Одесi, Києвi, Харковi. Лоенгрiн у Львовi. Севiльский цирюльник в Національнiй оперi. Великий розголос навколо цього ж проекту на Рiздвяному оперному фестивалi у Мiнську. Травіата в Одеськiй оперi.
Газ (пам'ятi Леся Курбаса) у Мистецькому Арсеналi, а ще низка iнших концептуальних проектiв саме в Арсеналi, який лишається головним арт-майданчиком України. Також знаковою стала виставка Івана Марчука в Києві та фестиваль Премія Гра як майданчик найкращих досягнень українського театру.