Експерти вирішують, як підняти танкер Delfi в Одесі. Одна з турецьких компаній пропонує розрізати його на дві частини і підняти спочатку носову, а потім і кормову частину судна. Роботи почнуться не раніше вересня, повідомили на брифінгу голови Одеської обласної держадміністрації Максима Куцого і голови Адміністрації морських портів Олександра Голодницкого, передає «Думская».
Куций пояснив, що вчора обласна комісія з надзвичайних ситуацій надала аварії статус надзвичайної ситуації місцевого значення. Це означає, що буде задіяна скорочена процедура визначення підрядника видалення судна без бюрократичних зволікань.
Голодницький подякував двом буксирним компаніям (BLAST і P&O) за надання своїх буксирів і зазначив, що їх вини в невдалих спробах підйому немає.
Чиновники відзначають, що підйом станеться не раніше початку вересня.
Голодницький припустив, що розкриття пакетів з тендерними пропозиціями відбудеться 23-24 серпня. Підписання контрактів – в наприкінці серпня, відповідно початку робіт можна очікувати не раніше вересня.
В даний момент в АМПУ проходить нарада експертів, які вирішують, як саме судно можна прибрати з пляжу.
Наголошується, що від одного з турецьких компаній надійшла пропозиція з конкретним планом робіт. Згідно з цим планом, «Делфі» розріжуть на дві частини та видалять спочатку носову, а потім і кормову частину судна.
Вартість робіт – від мільйона доларів плюс додаткові витрати.
Проте ні Куций, ні Голодницький так і не змогли відповісти на питання, яким чином держава компенсує гроші з власника судна.
Справа в те, що реального механізму немає, тим більше, що формальним власником танкера зараз є британська компанія MISTER DRAKE PC. Її юридична адреса: Лондон НА4 7 АЕ, 2-й поверх, Коледж хаус, вул. Кінг Едвардс Роуд 17.
Справжнім власником танкера «Делфі» є колишній депутат Миколаївської обласної ради від Партії регіонів Олег Ковтунов.
Він заснував майже два десятки компаній, зареєстрованих в Одесі і Миколаєві.
Нагадаємо, аварійний танкер Delfi біля узбережжя Одеси не змогли підняти з третьої спроби. Буксири виявилися технічно не в змозі повернути судно на рівний кіль. Роботи підрядної організації завершені. Голова Одеської обласної держадміністрації Максим Куций зазначає, що судновласник повинен відмовитися від права на підйом судна і передати повноваження АМПУ (Адміністрація морських портів України/Ukrainian Sea Ports Authority - ред.).