Документ подано 16 травня, його автором є Анатолій Ткаченко. На думку автора петиції, російська соціальна мережа є гарною платформою для популяризації українського культурного та творчого продукту.
"Це величезна рекламна платформа, яка допомагає в реалізації вітчизняного продукту, творчості, контенту і т. д. Втрата даної платформи вкрай негативно позначиться на вітчизняному виробнику будь-якого виду товарів, послуг та івентів", - пише автор петиції.
Крім того, автор нагадує про те, що у відстеження антиукраїнського контенту в російській соціальній мережі може допомогти у боротьбі з пропагандою РФ.
"Дане рішення адміністрації президента має низку негативних наслідків. Стежити за поширенням пропаганди на цьому сайті - це обов'язок СБУ або кіберпідрозділів (на які виділялися кошти з бюджету країни, з кишень платників податків), чому нездатність цих органів протистояти пропаганді у мережі повинна позначатись на звичайних людях?!", - запитує Ткаченко.
Для того, щоб документ потрапив на розгляд президента, він повинен набрати 25 тисяч голосів. Таку кількість петиція повинна зібрати протягом трьох місяців. В даний час у електронного документа 25 тисяч 204 підписанта, до закінчення строку збору підписів залишилося 62 дні. Вже зараз петиція має статус "очікує на розгляд".
Нагадаємо, Президент України Петро Порошенко своїм указом від 15 травня ввів у дію рішення РНБО від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)". В оновлений перелік юридичних осіб, до яких застосовуються санкції, внесені, зокрема, ТОВ "Яндекс", ТОВ "Мейл.РУ Україна", а також багато інших відомих російських компанії.
Документ фактично забороняє в Україні діяльність російських інтернет-сервісів, а також найбільших російськомовних соцмереж – "ВКонтакте" і "Одноклассники". Заборона діятиме протягом трьох років.
Незважаючи на це, українські користувачі поки що мають можливість обійти блокування, використовуючи Tor або VPN-сервіси. Заступник голови Адміністрації президента України Дмитро Шимків підтвердив, що абсолютно повністю заблокувати російські соціальні мережі неможливо, проте необхідно зменшити їх українську аудиторію.