Сергій Горбачов вважає, що є протипоказання цьому законопроекту:
"Вчителі досить широко використовують гаджети для навчання. Проблема не в тому, що гаджет є або немає, проблема, як його використовувати і наскільки вчитель контролює ситуацію в класі".
"Гончаренко пропонує внести зміни до старого Закону "Про загальну середню освіту" у той час, коли вже ухвалений у другому читанні новий Закон "Про повну загальну середню освіту", який очікує підпису. Навіщо? І чому він не вніс пропозиції, коли чотири місяці напружено працювала робоча група і освітній комітет Ради?"
"Будь-яка норма, яка щось забороняє, має сенс лише тоді, коли визначена відповідальність за порушення. Припустимо, цей закон ухвалили, а дитина на уроці все одно грається у смартфоні. І що тоді? Яка санкція? І до кого її застосовувати?"
Свою думку він висловив на сторінці в Facebook та в ефірі одного з телеканалів. Оцінка омбудсмена викликала жваву дискусію. Думки батьків розділилося: багато хто вважає, що наявність гаджетів не псує дитину, якщо її правильно виховують і їй цікаво на уроках, в той же час, вона позбавляється від необхідності носити кілограми паперових книг і псувати поставу. А сторонніми речами діти займалися на уроках у всі часи - наприклад, читали книжки, грали в "морський бій", і навіть... що-небудь їли.
Опоненти вважають, що дитина, в силу своєї незрілості, не зможе втриматися від спокуси пограти або заглянути в Інтернет, і ніякі "сучасні умови" цьому не допоможуть. Вчителю тільки складніше стежити за дисципліною. Тому потрібні розумні обмеження. Що стосується підручників, то краще організувати їх зберігання в школі, а вже вдома використовувати гаджети. Наявність телефона, смартфона, планшета в класі у дитини без особливої необхідності провокує на несвоєчасні телефонні розмови, в тому числі і з батьками.
Треба сказати, що у вільній від забобонів і шкільних обмежень Європі все частіше відмовляються від наявності телефонів у дітей під час уроків.
Експеримент з використання електронних освітніх матеріалів у пілотних школах завершився негативно через незадовільну якість електронних освітніх матеріалів, заявила міністр освіти і науки Анна Новосад, зазначивши, що в майбутньому експеримент буде відновлений.
Наголошується, що в рамках експерименту було закуплено планшети на тисячу шкіл, але головна проблема на етапі закупівлі електронних підручників.
На питання, чи можна вже зараз сказати, наскільки ефективний такий метод порівняно з традиційним навчанням, міністр відповіла, що поки не бачила дослідження, яке свідчило б, що використання електронних підручників різко покращує освітні досягнення учнів.