Оскарження рішення державних органів: куди звертатися

Поділитися
Оскарження рішення державних органів: куди звертатися © depositphotos/casanowe1
Поради дали юристи.

Навіть під час війни, яку розпочала Росія, українці можуть зіткнутися з несправедливими рішеннями або бездіяльність державних органів. Фахівці «Юридичного порадника для ВПО» розповіли, як слід діяти, щоб захистити свої права.

Законодавство передбачає два основні способи захисту своїх законних прав та інтересів.

Адміністративний спосіб

Відповідно до ст.16 Закону України «Про звернення громадян» скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, медіа, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі.

Наприклад, скарги на рішення органів соціального захисту населення треба подавати до Нацсоцсервісної служби.

Скаргу можна подати особисто або через уповноважену особу.

Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.

Скарга може бути поданою як безпосередньо, так і Укрпоштою або ж на електронну скриньку уповноваженого органу.

Більшість державних органів мають окрему електронну адресу якраз для звернень громадян або навіть спеціальну форму для скарг, яку можна заповнити прямо на сайті.

Скарга складається у довільній формі з обов'язковим зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, місця проживання заявника. Також необхідно лаконічно викласти суть порушеного питання.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати, а в електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

До скарги необхідно додати наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину.

Відповідно до ст.17 Закону скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.

 Судовий спосіб

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Сам порядок звернення до суду регламентований процесуальним законодавством, зокрема Кодексом адміністративного судочинства України.

Те, що особа оскаржувала певне рішення, дію чи бездіяльність в адміністративному порядку чи, навпаки, не використовували адміністративний спосіб захисту в жодному разі не є перешкодою для того, аби звернутися безпосередньо за судовим захистом.

В Україні, відповідно до законодавства, скасовано обов'язкове ведення Книги відгуків та пропозицій закладами роздрібної торгівлі та ресторанного господарства. Але споживачі мають право залишити свій відгук або скаргу на заклад. Нагадаємо, як це може зробити споживач завдяки цифровим технологіям.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі