Успішність навчання в школі залежить від того, наскільки заможна сім'я учня - діти із заможних сімей, найімовірніше, краще вчаться в школі.
Про це свідчать результати соціологічного дослідження "Соціально-економічний портрет студентів", проведеного компанією GfK Ukraine на замовлення аналітичного центру CEDOS, які наводить у своїй статті для DT.UA Оксана Онищенко.
Серед учасників опитування 13% мали репетитора з одного предмета, 46 - з кількох, взагалі не займалися додатково - 41%.
Результати опитування свідчать, що що роль репетиторів для відмінників не така велика: з тих, хто мав репетиторів, на бюджет змогли вступити 71%, а з тих, хто не мав, щасливими студентами-бюджетниками стали 67% . А ось у "хорошистів" різниця відчутніша: серед тих, хто займався додатково з кількох предметів, на бюджет вступили 53%, а серед тих, хто не займався, - 40%.
Ці дані піддають сумніву поширену думку, що сподіватися на школу не варто, що скласти успішно ЗНО і вступити на бюджет без занять із репетитором неможливо, зазначає Онищенко.
"Статки сім'ї - це можливості для додаткових платних занять з репетиторами, а також вибір школи з хорошою матеріальною базою та більш кваліфікованими вчителями (адже доплата вчителям і поліпшення матеріально-технічної бази відбувається, як правило, за рахунок батьківських "благодійних" внесків, які по кишені далеко не всім)", - йдеться в статті.
Нагадаємо, у нинішньому році Міністерство освіти і науки планує скоротити державне замовлення у ВУЗах на 10,8% порівняно з 2015 роком, заявила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун.
Детальніше про українських абітурієнтів читайте в статті Оксани Онищенко "Як обирають професію майбутні студенти?" у свіжому випуску тижневика "Зеркало тижня. Україна".