За його словами, на даний час підтверджена інформація, що один громадянин України із 29 українців-членів екіпажу судна зник безвісти.
"Та інформація, яка в нас є станом на сьогодні, це підтверджені дані про те, що один громадянин України зник безвісти. Наразі його тіло не знайдено. На судні перебувало 29 громадян України", - розповів Бєлов.
За його словами, вже завтра українські рибалки мають вилетіти до України. І сьогодні посольство України в Мароко має документувати посвідчення тих з них, хто втратив документи.
Водночас за даними Держрибагентства, на судні перебувають п'ятеро курсантів. "Відповідно до списку членів екіпажу, на судні перебували п'ятеро кадетів – троє громадян України і двоє громадян Російської Федерації. Вся інша інформація на разі не підтверджена. Тобто в нас є просто прізвища і громадянства" - зауважив голова Держрибагентства.
Згідно з нормами міжнародного права, зараз розслідуванням причин та обставин пожежі займається Грузія як держава прапора (під прапором якої держави судно виходить у море – ред.). Україна вже звернулась до компетентних органів Грузії із проханням залучити до слідства українських фахівців.
"Крім того, ми звернулись до компетентних органів Мавританії надати всебічне сприяння цьому розслідуванню і надавати нам будь-яку інформацію, яка стосується загибелі цього судна. І зараз ми створюємо власну комісію з розслідування цього інциденту, до якої будуть включені представники Державної служби морського та річкового транспорту, щоб провести власне незалежне розслідування ситуації", - поінформував він.
Комісія має визначити причини пожежі на траулері "Іван Голубець", з'ясувати, чи є провина капітана та його екіпажу у загибелі судна, чи це був людський фактор і дійсно до трагедії призвели дії екіпажу судна, чи виникли фатальні технічні проблеми.
"Ми залучаємо якомога більше сторін до цього розслідування, щоб воно було об'єктивним. Щоб зрозуміти, що відбувалося на судні, який був вантаж, чи дійсно вимикалось радіоелектронне обладнання і таке інше… Вже залучені інші країни і їх фахівці. Тому, я думаю, що розслідування буде об'єктивним", - підкреслив посадовець.
Бєлов також розповів, що траулер було передано в бербоут-чартер (фрахтування судна без екіпажу – ред.) канадській компанії ще у 2016 році і відповідальність за збереження судна несе компанія, яка його зафрахтувала.
"Саме судно є застрахованим на суму, яка відповідає його реальній ринковій вартості. Зараз проводяться консультації з фрахтувальником, керівником державного підприємства, якому належить це судно, щодо механізму виплати компенсації за втрату державного майна", - додав співрозмовник журналістів.
Також він зауважив, що ситуація із затонулим траулером примусила звернути увагу на аналогічні українські судна, як перебувають в оренді.
"Ми до цієї комісії залучаємо працівників іншого підприємства, в якого також є на балансі аналогічне судно державного підприємства для того, щоб вони взяли участь у розслідування і не тільки фахово допомагали, але ще й отримали ті необхідні дані, які зможуть убезпечити виникнення таких ситуацій у майбутньому", - зазначив Бєлов.
Однак, за його словами, договір бербоут-чартеру було підписано на стандартних умовах, які відповідають нормам міжнародного права, і згідно з договором, відповідальність за технічний стан судна, відповідальність за екіпаж судна, технічний стан команди, їх забезпечення, гарантії їхньої безпеки несе фрахтувальник.
Нагадаємо, 22 липня біля берегів Мавританії на глибині 35 метрів затонув український траулер "Іван Голубець". Судно загорілося ввечері 20 липня, пожежа почалася в машинному відділенні і швидко поширилася на палубу. Під час спроби буксирування полум'я перекинулося з машинного відділення і палуби на житлові приміщення та надбудову. Судно вигоріло практично вщент.
На борту траулера перебувало майже 90 осіб, їх евакуював траулер "Маршал Крилов". Згодом стало відомо про зникнення моториста судна, 22 липня члени екіпажу повідомили про його загибель.
Капітан судна – житель анексованого РФ Криму Сергій Тимченко, який перебував у рейсі з українськими документами. Також на борту судна були три кадети з підконтрольного окупантам "Керченського державного морського університету".
Зазначимо, "Іван Голубець" - одне з чотирьох океанських суден, що належать Україні. Крім нього Україні також належать траулери "Олексій Слободчиков", "Професор Михайло Александров" і "Капітан Русак", що займаються рибним промислом у районі Нової Зеландії.