Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив рішення розглядати в спрощеному порядку позов Азовсталі до Міністерства інфраструктури, в якому підприємство вимагає скасувати підвищення тарифів на вантажні перевезення УЗ. Про це розповів у Facebook керівник Інституту публічної політики і консалтингу Сергій Биков.
«Спрощений порядок полягає в тому, що МІУ не зможе брати участі в процесі й привести свої доводи, а про рішення суду дізнається лише постфактум. Щоб легше зрозуміти, що таке спрощене виробництво, уявіть: вас звинуватили, що ви не повертаєте кредит, який і не брали. Але вас в суд не викликали, вашу позицію не послухали, а ви дізналися про цей процес тільки з рішення суду, який вже пройшов без вас», - коментує політолог.
У разі прийняття рішення на користь Азовсталі Укрзалізниця втратить щонайменше 12 млрд грн. Ці кошти планували направити на критично важливі цілі — ремонт колій та електрифікацію залізниці, що допомогло б значно покращити ситуацію зі всіма вантажними перевезеннями, зокрема і для Азовсталі та інших підприємств групи Ріната Ахметова.
Експерт зазначає, що після першого підвищення тарифів на вантажні перевезення їх вартість у загальній вартості залізної руди зросла лише з 2% до 3%. При тому Азовсталь це рішення публічно не оскаржувала, натомість звернувшись до одіозного ОАСК.
«Можна припустити, що такий крок з боку Азовсталі і всього холдингу - це певна помста за те, що державна УЗ тепер закуповує електроенергію безпосередньо у Енергоатому, а не через фірми Ахметова. Це приносить додаткові 4 млрд грн економії для УЗ. Заощаджені 4 млрд грн УЗ на відновлення залізниць і нові вагони. І плани зі списання застарілих вантажних вагонів, більшість з яких належать групі СКМ», — зазначає Биков.
У разі прийняття судом рішення на користь позивача держава втратить стратегічно важливі кошти на розвиток Укрзалізниці, але просубсидує одну бізнес-групу, додав експерт.