Через вимоги сплатити мито не з фактичної вартості товару за місяць, а з найвищого показника за рік, українські митники відмовились пропускати через кордон сировину для профілю, з якого виготовляється третина вікон та дверей в Україні, стверджує гендиректор компанії «Міропласт» Емре Хаді Ерверді. У зв’язку з цим він звернувся до президента України Володимира Зеленського.
«Якщо це – єдиний на сьогодні спосіб, як можна поповнити бюджет країни, ми розуміємо. Але ми хочемо однакові умови для всіх гравців ринку», – заявив гендиректор компанії «Міропласт» у своєму зверненні.
ПВХ, який завод вимушений імпортувати, адже в Україні його більше не виробляють, – це біржовий товар, ціна на який постійно коливається. Зокрема, два роки тому тонна ПВХ коштувала $2000, у серпні 2022-го – $1010, а в лютому цього року – $730.
Таку вартість засвідчує американський трейдер Tricon Energy – другий за розмірами хімдистриб'ютор у світі, з яким співпрацює «Міропласт».
Проте, за словами гендиректора компанії, митники вирішили ігнорувати ці дані та вимагати від неї сплачувати податки не з актуальної вартості сировини за місяць, а з найвищого показника за рік. А у відповідь на відмову почали блокувати вантажі.
«Як наслідок, завод не міг вчасно отримувати сировину та змушений був скорочувати обсяг виробництва. Так, у листопаді компанія недовипустила близько 200 т продукції», – зазначив гендиректор «Міропласт».
Це означає, що тисячі об’єктів по всій країні не змогли отримати вчасно вікна і двері.
Завод уже виграв один суд першої інстанції стосовно неправомірних дій митниці, на черзі наступні. Станом на сьогодні митники пропустили вантаж компанії.
Але з огляду на те, що це не поодинокий випадок, керівництво готується до нових сюрпризів.
Сьогодні «Міропласт» є номером один з виробництва ПВХ-профілю в країні. Вона заводить в Україну валюту із 13 країн світу, забезпечує 30% ринку, понад 200 робочих місць і сплатив вже понад 1,1 мільярда гривень податків за весь період існування.
У нульових засновники цієї компанії стали одними з перших закордонних інвесторів, які повірили в економічний потенціал України. Коли завод тільки розпочинав роботу в Україні, віконний ринок на 95% складався з імпортних профілів. Тепер навпаки, 80% – це профілі українського виробництва.