Злочин кваліфіковано за ч.5 статті 27 та ч.5 статті 191 ("Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем") Кримінального кодексу України.
За версією слідства, підозрюваний протягом 2012-2014 років сприяв перемозі двох комерційних структур у торгах із закупівлі електрощитового обладнання, які проводила "Южно-Української АЕС", що входить до складу "Енергоатому". Для цього він використовував родинні зв'язки з колишнім генеральним директором АЕС.
"Обладнання поставлене за завищеними цінами, внаслідок чого інтересам держави завдано збитків в розмірі 27 млн гривень", - йдеться у повідомленні прес-служби НАБУ.
У Бюро також розповіли про те, що розслідуванням цієї оборудки займаються з квітня 2016 року, після того як відповідне кримінальне провадження було передано зі слідчого управління УМВС України в Миколаївській області.
Крім затриманого напередодні ділка, у цьому ж провадженні вже повідомлено про підозру 13 особам (ч.5 статті 191 та ч.2 статті 205 КК України).
"Стосовно чотирьох осіб матеріали досудового розслідування виділені в окреме провадження та направлені до суду з угодами про визнання винуватості, три з яких затверджені судом з обвинувальними вироками, одна угода перебуває на розгляді суду. П'ятеро підозрюваних оголошені у національний та міжнародний розшук", - повідомили детективи НАБУ.
На підставі обвинувальних вироків засуджені вже повернули у держбюджет понад 1,5 млн гривень. Крім того, за клопотанням детективів НАБУ накладено арешт на майно підозрюваних на суму понад 100 млн гривень.
Досудове розслідування триває, наразі встановлюються й інші особи, причетні до реалізації корупційної схеми.
Нагадаємо, у лютому цього року в НАБУ повідомили про затримання п'ятьох осіб за підозрою в організації корупційної схеми та заволодінні коштами одній з атомних електростанцій ДП "НАЕК "Енергоатом" у розмірі 30 млн гривень.
Детективи НАБУ встановили, що затримані – посадова особа АЕС ДП "НАЕК "Енергоатом" і чотири представники комерційних структур, – при здійсненні державних закупівель, використовуючи низку підконтрольних підприємств, забезпечили укладення та виконання договорів поставки комплектуючих для АЕС за завищеними цінами, що перевищують ринкові у 18-34 рази.