Українсько-польский кордон. Де ситуація найскладніша: Як повідомляє Zaxid.net, найбільше автобусів чекають на оформлення перед пунктами пропуску "Краківець-Корчова" та "Шегині-Медика".
"Черги почали утворюватися зі сторони Польщі на в'їзді до України ще перед вихідними. Зараз найбільша кількість автомобілів та автобусів очікує на оформлення перед пунктами пропуску "Краковець-Корчова" та "Шегині-Медика", - йдеться у матеріалі.
Тим часом біля пункту пропуску "Ягодин" утворилася кілометрова черга з вантажівок. Як повідомляє "ТСН", у черзі чекають 750 автівок. За різними даними, черга з легковиків біля пункту пропуску "Рава-Руська-Гребенне" сягає 4 км, вантажівок – 11 км.
Час очікування у чергах коливається у межах від п'яти-семи годин до декількох діб.
Так, українці, що чекають своєї черги на кордоні в пункті пропуску "Смільниця", розповіли журналістам, що сьогодні черга не рухалася протягом п'яти годин, а дехто чекає на можливість потрапити до Польщі 40 годин.
Водночас у КПП "Шегині" автомобільний затор розтягнувся на десятки кілометрів, і деяким власникам машин доводиться чекати у черзі третю добу поспіль.
У чергах стоять не лише водії, а й люди, які хочуть перетнути кордон пішки. У єдиному пішому пункті пропуску "Медика-Шегині" черга сягає понад сто метрів.
Українсько-угорський кордон. Де ситуація найскладніша: Величезні черги спостерігаються на пунктах пропуску "Ужгород-Вишнє Нємецке", "Тиса" та "Вилок-Тісабеч", повідомляє Mukachevo.net. На пункті пропуску "Захонь-Чоп" час очікування – близько семи годин.
На КПП "Берегшурань-Астей" і "Тісабеч-Вилок" чекати трохи менше – близько трьох годин.
Великі черги спостерігаються й на в'їзді до Угорщини, зокрема, на пункті пропуску "Лужанка".
Чому такі великі черги: У Державній прикордонній службі України називають декілька причин. Зокрема:
- Повернення українців додому на свята. Чимала кількість українських заробітчан воліє відсвяткувати разом із сім'єю. Аналогічна ситуація на західному кордоні України спостерігалася й минулого року.
- Брак пунктів пропуску на українському кордоні.
- Накопичення "євроблях". "Це результат змін в українських митних правилах щодо транспортних засобів, що ввозяться з-за кордону, які набудуть чинності з початку наступного року", - кажуть у прикордонній службі.
- Зміни в роботі податкових та митних служб через запуск Нової митниці.
- Повільніша робота прикордонників з іншого боку. "Не хочемо перекладати відповідальність на польських колег, але так склалося, що робота на кордонах з Румунією чи Угорщиною йде дещо швидше. Ми не можемо пропустити більше автомобілів, ніж це робить польська сторона", - зазначив очільник Державної митної служби Максим Нефьодов.
Як із цим боротимуться: Вже наступного року проблему черг на кордоні вирішуватимуть комплексно – запровадженням спільного контролю, будівництвом нових та розширенням існуючих КПП, запровадженням електронних черг, пообіцяв Нефьодов.
Звідки взяти гроші на реалізацію цих проєктів, очільник ДМС не повідомив. Однак пообіцяв вже завтра особисто поїхати на західний кордон, аби домовитися про нагальне вирішення проблеми.
Нагадаємо, 8 грудня в Україні розпочала роботу нова Державна митна служба. Вона з'явилась у межах реформи щодо поділу Державної фіскальної служби.
Наприкінці червня суд розблокував конкурс на посаду керівника Державної митної служби. Його переможцем став Максим Нефьодов. З 15 липня Нефьодов почав роботу на посаді голови ДМС.
Найближчим часом Державна митна служба планує зосередитися на поштових, контейнерних, а також автомобільних перевезеннях на західному кордоні.
Докладніше про реформу ДФС читайте у статті Костянтина Швабія та Ірини Петрової "Податково-митні гойдалки: то злука, то розлука!" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".