Окружний адміністративний суд міста Києва 3 березня 2015 року задовольнив позов авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) про визнання недійсним наказу Міністерства інфраструктури України від 23.04.2013 "Про затвердження Порядку надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній", згідно з яким призначення міжнародні маршрути проходили на конкурсній основі шляхом відкритого голосування.
Наказ Мінінфраструктури влаштовував всіх авіаперевізників, крім МАУ, які звинуватила відомство в порушення чинного законодавства, зокрема Повітряного кодексу України.
"Закріплені в чинному порядку норми передбачають непрозорі схеми роботи для учасників авіаційного ринку, створюють передумови для корупційних дій і пряму загрозу безпеці польотів", - йдеться в заяві МАУ.
У зв'язку з цим авіакомпанія подала позов до суду, наполягаючи на введення в дію правил, затверджених наказом Державіаслужби від 24 жовтня 2014 року, згідно з яким власником більше 50% статутного капіталу авіакомпанії повинен бути резидент України, а для виконання регулярних міжнародних рейсів потрібно не менше 12 місяців відлітати на внутрішніх лініях. Суд проти Мінінфраструктури авіакомпанія виграла.
"Міністерство інфраструктури не має права своїми наказами міняти компетенцію державних органів, яка визначена законами України. Міністерство також не може регулювати питання, які Повітряним кодексом України віднесено до компетенції інших органів. Прямі норми Повітряного кодексу України закріплюють, що порядок надання прав на авіамаршрути стверджує Державіаслужба допомогою прийняття авіаційних правил. Наказ №245 затверджено Міністерством і не відноситься до авіаційним правилам. Крім того, Повітряний кодекс України визначає, що саме рішення про надання прав на авіамаршрути приймається Державіаслужбою. Проте наказ №245 надавав це право іншому органу", - коментує ухвалу суду Юлія Дмитрієва, старший юрист ECOVIS Бондар і Бондар
У свою чергу Міністерство інфраструктури України готує апеляцію на постанову Окружного адміністративного суду Києва, яким повністю задоволено позов МАУ. Апеляцію планують подати до 20 березня.
МАУ заснована в 1992 році. Є найбільшою українською авіакомпанією. Базовий аеропорт - ДМА "Бориспіль" (Київ).
Ігор Коломойський, досить довго вів переговори про придбання МАУ, здійснив операцію в 2013 році. За інформацією DT.UA, банкрутство "Аеросвіту", купленого в свій час Коломойським з вагомими непогашеними боргами, не повинно було привернути стільки уваги. Після закінчення операції з купівлі "Міжнародних авіаліній України" вся авиаімперія Коломойського повинна була акуратно злитися в МАУ. Злиття відбулося, але більш помітно, ніж очікувалося.