Поки що керівництво "Київстару" не може назвати жодних можливих термінів відновлення зв'язку. Головною метою потужної ворожої атаки є руйнування інфраструктури оператора, сказав у телемарафоні президент компанії Олександр Комаров.
"Київстар" не повідомляв ні про які терміни відновлення. Йде дуже потужна хакерська атака на віртуальну інфраструктуру оператора, частково зруйнована IT-інфраструктура. Тому ми ще зараз опрацьовуємо питання, скільки займе відновлення, ніяких стейтментів ще не робили. Це війна, вона проходить не тільки на полі бою, а також і у віртуальному, у кіберпросторі. І, на жаль, ми уражені в результаті цієї війни. Насправді це проникнення в інфраструктуру і її руйнування. Ми бачимо, що основна ціль цієї атаки - максимально можливе руйнування віртуальної ІТ-інфраструктури оператора", - сказав Комаров.
Він додав, що на цей момент фахівці компанії не бачать зовсім ніяких витоків персональних даних з мережі "Київстар". За його словами, дані, наприклад, про останні дзвінки абонентів зберігаються на інших елементах інфраструктури, а найбільш вразливою є геолокація. Поки що висновок експертів такий, що ціллю ворога було руйнування інфраструктури. Комаров зазначив, що цієї мети зловмисники частково досягли.
"У нас суттєво пошкодили ІТ-інфраструктури, були обмежені доступи, ми не могли протидіяти цьому на віртуальному рівні, тому ми виключали "Київстар" фізично з мережі для того, щоби обмежити доступ ворога до інфраструктури компанії. Поясню. Це коли ваші ІТ-спеціалісти не мають доступу до ваших систем, бо весь периметр, який захищається директорією, де прописані всі права, він повністю зруйнований. Тому нам потрібно діяти на фізичному рівні, підключаючись до кожного елемента мережі, для того, щоб зрозуміти рівень руйнування на цей час", - пояснив президент компанії.
За його словами, зараз не може працювати національний роумінг, і його робота поки що не відновиться. Не працює мобільна мережа оператора, не надаються послуги Інтернет, частково працює фіксована мережа, але якщо ситуації не з'ясують швидко, то вона припинить роботу через 8-12 годин. А оскільки "Київстар" - це не лише клієнтські сервіси, то постраждали й інші сфери - фінансова, логістична тощо.
Нагадаємо, з самого ранку 12 грудня абоненти «Київстару» не можуть скористатись мобільним зв’язком чи інтернетом. Ба більше, користувачі мережі не можуть підключитися до послуг інших операторів через національний роумінг. Крім того, цей збій матиме певний вплив на роботу деяких терміналів та банкоматів «Приватбанку», але не на всю мережу.
Причиною збою стала хакерська атака. У «Київстарі» запевнили, що станом на зараз персональні дані абонентів не скомпрометовані. У компанії пообіцяли надати компенсацію тим абонентам, які не мали зв'язку або не могли скористатися сервісами.