Окремі працівники державного підприємства «Антонов» напередодні повномасштабного російського вторгнення тривалий час перешкоджали Силам оборони в організації протиповітряної та наземної охорони летовища, що в підсумку призвело до знищення АН-225 «Мрія» та ще кількох літаків, заявили в Службі безпеки України.
«Розслідування встановило, що службові особи, незважаючи на застереження державних органів, не вжили належних заходів до збереження літака», - йдеться в повідомленні СБУ.
Наразі у цій справі проводяться додаткові експертизи, після яких буде прийнято подальші процесуальні рішення. При цьому СБУ заявила, що під час встановлення осіб, винних у підривній діяльності проти України, виявила факти інших злочинів.
Так, колишнього гендиректора ДП викрили на організації незаконного переправлення за кордон українців призовного віку. У березні посадовець подав до Держприкордонслужби список співробітників, які виїжджають за кордон для техобслуговування літаків. При цьому до складу групи на відрядження він включив сторонніх осіб, серед яких його близький родич.
«Таким чином, ухилянти змогли перетнути кордон під виглядом фахівців-авіабудівельників. За цим фактом ексдиректору вже повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 332 (незаконне переправлення осіб через державний кордон України) Кримінального кодексу України», - додали у відомстві.
Розслідування усіх обставини знищення літака АН-225 «Мрія» та чому керівництво ДП «Антонов» не вжило усіх необхідних заходів для його збереження триває.
Наприкінці березня Державний концерн «Укроборонпром» відсторонив від роботи гендиректора ДП «Антонов» генерала Сергія Бичкова. Підставою для цього якраз стало службове розслідування причин того, чому літак не вивезли з України попри загрозу повномасштабного вторгнення, про яку попереджали в лютому. Гендректор концерну «Укроборонпром» Юрій Гусєв своїм наказом від 4 квітня 2022 року остаточно звільнив Сергія Бичкова з посади генерального директора ДП «Антонов».
Нагадаємо також, 24 лютого російські війська завдали ракетних ударів по авіабазах у Гостомелі та на Святошині. Як наслідок, були знищені літаки Ан-26, Ан-74 та флагман світового авіаційного флоту Ан-225 «Мрія».
Водночас командир Ан-225 «Мрія» Дмитро Антонов виданню «Главком» розповів, що літак можна було врятувати, евакуювавши його на резервний аеродром у німецькому Лейпцигу. За словами Антонова, екіпаж лайнера був готовий вилетіти з Гостомеля до Німеччини вранці 24 лютого та навіть заводив двигуни, але команди на зліт так і не отримав.