Нині триває досудове слідство, яке проводить Державне бюро розслідувань щодо причин та обставин авіакатастрофи F-16 у серпні цього року на території України, внаслідок якої загинув 31-річний пілот Олексій Месь. Призначено 11 судових експертиз, інформує "Суспільне".
"Серед експертиз: комплексна, комісійна, судова, інженерно-транспортна та військова, компʼютерно-технічна по інформації, що міститься на вилученому бортовому самописцю із вказаного літака, товарознавча, судово-медична та інші", — вказали у ДБР на запит видання.
Зазначається, що висновки про причини падіння винищувача та можливий причинний звʼязок між її настанням та діями чи бездіяльності конкретних посадових осіб, або пілота будуть лише після отримання всіх висновків судових експертиз.
Олексій Месь був одним з перших українських льотчиків, що опанували F-16. Трагедія стала першим випадком, коли Україна втратила західний винищувач. За словами народної депутатки Марʼяни Безуглої, причиною авіатрощі F-16 став так званий "дружній вогонь" через дискоординацію між підрозділами. Мовляв, літак збила ракета комплексу ППО Patriot. Наразі слідство зʼясовує її причини, проте американські посадовці сумніваються, що літак розбився через "дружній вогонь".
Тодішній командувач Повітряних сил Микола Олещук відповів на це, звинувативши народну обраницю у дискредитації не лише його та ПС, але й США, які є основним українським партнером. Пізніше президент Володимир Зеленський звільнив Олещука. Проте, за словами міністра оборони Рустема Умєрова, катастрофа F-16 не була причиною звільнення, яку він назвав "ротацією".