Всупереч поширеній думці, що в епоху ґаджетів немає сенсу вчити математику та інші предмети, учні все ж повинні здобути базові знання, пише у своїй статті для ZN.UA Ірина Єгорченко. Адже без базової освіти неможливо знайти в інтернеті потрібну формулу або скористатися нею. Калькулятор також не дасть можливості провести всі необхідні обчислення та зробити висновки з отриманих результатів, якщо людина не розуміє, що саме їй потрібно порахувати. Тому, школа має дати хоча б певний обсяг базової інформації.
При цьому необхідні базові знання та компетенції, зокрема й з математики, необхідно описати детально та конкретно. Інформацію не варто подавати як зазначено в деяких стандартах початкової школи, коли вчитель молодших класів має вміти розв'язувати задачі з цілими числами. Авторка пояснює, що з наукової точки зору серед задач з цілими числами є багато дуже складних і досі не розв'язаних. Наприклад, теорема Ферма чи недоведена гіпотеза Гольдбаха.
Експертка зазначає, що математику необхідно популяризувати у суспільстві. Адже навіть серед вчителів є багато таких, що змирилися з пропагандою непотрібності своєї роботи. Водночас, за словами авторки, потрібно негайно припинити оцінювати вчителів переважно за результатами олімпіад або Малої академії наук.
Пріоритетом має бути навчання абсолютно всіх учнів, і саме це повинно стати основною оцінкою вчителя. Оскільки учні навіть "зіркових" вчителів часто скаржаться, що увагу приділяють лише тим, хто бере участь в олімпіадах.
Авторка зазначає, що потрібно боротися із практикою примусу вчителів "писати роботи МАН" та посилати на олімпіади немотивованих дітей лише через те, що комусь потрібна кількість учасників для запланованої організаторами кількості грамот.
"На мою думку, пріоритетом має бути все ж навчання в класі, а завелика увага до конкурсів призводить до зсуву пріоритетів та зменшення уваги до самого навчання", - зазначила експертка.
Про те, чого чекати від Року математики в Україні читайте у статті Ірини Єгорченко, написаній для ZN.UA: "Вчити таблицю множення, здавати ЗНО і підтримувати вчителів".