Зовнішнє незалежне оцінювання з математики, яке планують зробити обов'язковим з 2021 року, буде двох рівнів – стандартним і профільним. Стандартний тест буде легшим, ніж той, що абітурієнти складають зараз, а профільний – складнішим. Однак, скептичні прогнози про легке ЗНО справдяться лише частково, пише у своїй статті для ZN.UA Ірина Єгорченко.
Експертка пояснила, що вдосконалення математичної освіти ─ це не лише запровадження обов'язкового ЗНО з математики. Хоча цей крок дійсно є необхідним, адже без незалежного оцінювання багато вчителів не можуть протистояти тиску ставити гарні оцінки "нульовим" учням, які розраховували списати на випускних іспитах у школі так само, як на контрольних.
При цьому ті, хто виступають проти обов'язкового ДПА з математики у формі ЗНО, своїми аргументами насправді доводять користь Зовнішнього незалежного оцінювання. Як зазначила, авторка, масові бідкання, як, наприклад, "це ж до ЗНО готуватись треба, а діти перевантажені" свідчать про те, що до ДПА у шкільному варіанті готуватися вони й не думали.
"Заяви про те, що спершу треба створити ідеальну програму, теж свідчать про необхідність ЗНО, бо до такого оголошення всіх (крім математиків) все влаштовувало - і погані програми, і мала кількість годин за програмою "стандарт". Адже бо оцінки малювали, а на результати ЗНО та скарги викладачів університетів на рівень вступників не звертали уваги", - пише експертка.
Окрім того, у суспільстві масово обговорювали "сценарій успіху", пов'язаний з обов'язковим ЗНО з математики, який полягає у звичайному рівні тестів у 2020 році та дуже легких умовах складання у наступному. Мова йде про виділення більшої кількості часу на менший об'єм завдань, які до того ж мають бути простими.
Однак це лише створить красиву картинку. А реального успіху можна було б досягти шляхом припинення тенденції не вчити математику після 5-6 класу, із наміром отримати допомогу репетитора в 11 класі або махнути рукою на цей предмет, а в тесті ЗНО відповісти навмання.
Про те, чого чекати від Року математики в Україні читайте у статті Ірини Єгорченко, написаній для ZN.UA: "Вчити таблицю множення, здавати ЗНО і підтримувати вчителів".