Дошкільна освіта і ранній розвиток найбільше потрібні найменш привілейованим родинам, але саме вони мають найменше шансів їх отримати. Це пов'язано з проживанням таких сімей у малих селах, де немає дитсадка, зазначає у своїй статті для ZN.UA аналітик CEDOS Ірина Когут.
"Сім'ї не по кишені навіть невеликі додаткові видатки - наприклад, плата за харчування чи внески на побутові потреби дитсадка", - пише авторка матеріалу.
За її словами, родини з нижчим соціально-економічним капіталом менше схильні вкладатися у розвиток та освіту дітей. І не лише тому, що в них менше ресурсів, а й тому, що для них освіта і розвиток дітей часто не є пріоритетом, і при виборі закладу більше важить не якість освіти, а близькість садочка до домівки чи роботи.
"Звісно, переважна більшість батьків бажають дітям найкращого. Однак їхня спроможність дати це найкраще дитині або уявлення про те, що саме є найкращим, різняться, залежно від рівня освіти, статків родини, соціального оточення та інших чинників, досить далеких від власне освіти", - пише Когут.
Зазначається, що під час розробки Концепції розвитку дошкільної освіти, яку на слуханнях доручили МОН, критично необхідно приділити увагу створенню сприятливих умов для отримання дошкільної освіти саме дітьми з найменш привілейованих груп.
Що саме хочуть змінити у сфері української дошкільної освіти - читайте в статті Ірини Когут "Дитячий садок!.." для ZN.UA.