Симон Вецеман вважає безвідповідальним рішення української влади не закривати повітряний простір в зоні ведення бойових дій. "Державна авіаційна служба України відразу ж повинна була закрити повітряний простір. За три дні до трагедії був збитий військовий літак АН-26 - вже це повинно було показати українським чиновникам, що у сепаратистів є сучасні системи ППО", - заявив Вецельман одразу кільком західним ЗМІ.
На думку експерта, українська влада повинна була розуміти, що сепаратисти мають можливість вражати повітряні цілі на висоті 10 -13 тисяч метрів. "Залишається тільки дивуватися, чому українська влада, після збитого АН-26, дозволили польоти на висоті понад 9750 метрів", - додав Вецеман.
Точно таку ж позицію займає і німецький адвокат Ельмар Гимулла, який представляє в ЄСПЛ мати загиблої пасажирки збитого літака рейсу МН-17. Позивачка звернулася до суду з обвинуваченням українських чиновників у "вбивстві шляхом бездіяльності".
Німецьке детективне бюро Wifka збільшило нагороду за будь-яку інформацію про збитий літак. За інформацію про втручання в хід розслідування причин катастрофи детективи обіцяють 17 млн доларів, і ще 30 млн за інформацію про винуватців самої трагедії.