Слідчий комітет Росії порушив кримінальну справу стосовно першого директора Московського авіавузла Володимира Ужакова та його заступника Олександра Повалій, пише "Известия".
Справу порушено в рамках розслідування катастрофи в московському аеропорту Внуково в жовтні 2014 року, коли загинули глава французького енергетичного концерну Total Крістоф де Маржері і три члени екіпажу.
Офіційно слідчі не коментують, ніж вони підозрюються, але, за інформацією видання, мова, швидше за все, йде про порушення правил безпеки на транспорті.
Колеги авіадиспетчерів кажуть, що, за чутками, у слідчих є питання не тільки, але і до керівників самого підприємства, пише "Известия".
Раніше в ході розслідування катастрофи літака російські правоохоронці заарештували п'ятьох рядових співробітників Внуково - авіадиспетчера Олександра Круглова, провідного інженера аеродромної служби аеропорту Володимира Леденьова, диспетчера-стажиста Світлану Кривсун, керівника польотів Внуковского центру управління повітряним рухом Романа Дунаєва і водія снігоприбиральної машини, з якою літак зіткнувся при зльоті, Володимира Мартиненка.
Круглов, Леденьов і Мартиненко перебувають у СІЗО, а Кривсун і Дунаєв - під домашнім арештом. Звинуваченням всім їм висунуто за ч. 3 ст. 263 КК РФ ("Порушення правил безпеки руху і експлуатації залізничного, повітряного, морського та внутрішнього водного транспорту та метрополітену"), справа вже направлена до суду.
Слідчі вважають, що водій снігоприбирача Володимир Мартиненко несанкціоновано виїхав на злітну смугу, а провідний інженер аеродромної служби Володимир Ледньов дії Мартиненко не контролював. При цьому машину могли бачити і менеджер-стажер Світлана Кривсун, і її наставники Олександр Круглов і Роман Дунаєв. Тим не менш, літаку все одно було дано дозвіл на виліт.
Зараз слідчі вирішили, що керівники Московського авіавузла також належним чином не контролювали діяльність своїх підлеглих і що сама система безпеки польотів не відповідала встановленим стандартам.
Звинувачення авіадиспетчерів в катастрофі викликало їх обурення колег і представників незалежної профспілки. У різних містах Росії працівники аеропортів провели мітинги в підтримку арештованих.
При цьому, пише "Известия", диспетчери, які працюють у Внуково, розповіли, що локатор огляду льотного поля, встановлений в аеропорту, видає невірну інформацію про об'єкти, які перебувають на злітно-посадкових смугах та протягом двох тижнів після авіакатастрофи через збої в роботі обладнання диспетчери десять разів закривали аеродром для зльоту і посадки та направили на друге коло 40 літаків.
"Ми як і раніше вважаємо, що наші колеги невинні, і будемо домагатися їх повної реабілітації", - сказав представник профспілки авіадиспетчерів Росії.