Так, відповідним законопроектом пропонується вести градацію відповідальності за керування напідпитку, виходячи зі ступеня алкогольного сп'яніння.
Зокрема, водіїв, які керують в стані легкого алкогольного сп'яніння, пропонується штрафувати, але не позбавляти водійських прав. Водіїв, у яких у крові або повітрі, що видихається, міститься від 0,2 до 0,5 проміле – штрафувати на суму 10 тисяч 200 гривень. Водіїв, які мають показники більше 0,5 і до 1 проміле, вже вчиняли відповідне правопорушення або кермують у стані наркотичного сп'яніння, штрафуватимуть на суму 10 тисяч 200 гривень та позбавлятимуть водійських прав та права керувати транспортним засобом протягом року. Таких самих порушників, які мають показники більше 1 і до 2 проміле, пропонується карати штрафом у розмірі 20 тисяч 400 гривень та забороною на право керувати транспортним засобом строком на три роки. І на тих, чиї показники перевищать 2 проміле, чекатиме штраф у 40 тисяч 800 гривень з аналогічним терміном позбавлення права керування транспортом.
При цьому повторне керування напідпитку або у стані наркотичного сп'яніння протягом року, тягтиме за собою штраф у 40 тисяч 800 гривень.
Крім того, автори законопроекту пропонують зобов'язати водіїв проходити огляд та перевірку на стан сп'яніння, а поліцейських - вдосконалити процедуру огляду з використанням спецзасобів.
Рішення про проведення перевірки, відповідно до законопроекту, прийматиме керівник патрульної поліції. Воно має бути прийнято не пізніше ніж за три дні до проведення перевірки, а потенційні місця перевірки мають бути заздалегідь оголошені в засобах масової інформації.
"Місце перевірки на стан сп'яніння – це заздалегідь визначена, тимчасово обладнана спеціальними дорожніми знаками ділянка дороги, де кілька екіпажів поліції одночасно проводять перевірку усіх водії транспортних засобів, які проїжджають в зоні дії знаку, на стан алкогольного сп'яніння. При цьому тривалість та час огляду має бути виправданий та не значно ускладнювати дорожній рух. Для цього заздалегідь визначається також можлива черговість перевірки водіїв. Зупинка, розворот перед місцем перевірки чи інші способи уникнути перевірки також є самостійною підставою для проведення огляду на стан сп'яніння", - йдеться у пояснювальній записці до документу.
Народні депутати також навели статистику Всесвітньої організації охорони здоров'я та статистику дорожньо-транспортних пригод в Україні, згідно яких керування напідпитку входить в трійку найбільш частих причин ДТП. Так, з початку й до червня поточного року поліцією було складено 46 тисяч 270 протоколів за керування в стані сп'яніння.
Нагадаємо, у 2016 році в Україні збільшили штраф за водіння в нетверезому вигляді. На сьогоднішній день він складає 10 тисяч 200 гривень, а також позбавлення водія прав на рік. У разі повторного порушення протягом двох років водій повинен сплатити штраф у розмірі 20 тисяч 400 гривень з позбавленням прав на три роки.