Депутати пом'якшили норми скандального законопроєкту про корупцію в оборонці, але ризики залишаються — ЦПК

Поділитися
Депутати пом'якшили норми скандального законопроєкту про корупцію в оборонці, але ризики залишаються — ЦПК © Getty Images
Оновлена версія пропонує, аби підприємства з переліку мали імунітет від кримінальних справ. 

Наприкінці червня у Верховній Раді зареєстрували скандальний законопроєкт №13423 «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо підтримки підприємств оборонно-промислового комплексу», який фактично пропонує запровадити амністію за злочини, вчинені під час виконання оборонних контрактів. Після розголосу, ініціативу 126 депутатів, з яких 123 — "Слуга народу", переписали, прибрали деякі пункти та зареєстрували під номером №13423-2, повідомляє Центр протидії корупції.

Зазначається. що по суті нова версія аналогічно блокує можливість розслідування корупційних схем під час виконання оборонних контрактів.

Зокрема оновлена версія пропонує, аби підприємства з переліку міністра оборони мали імунітет від кримінальних справ. 

“Це знову ж таки буде "список Банкової". Без дозволу генпрокурора не можна буде навіть почати розслідування. А навіть якщо почнуть, то Міноборони одразу про це знатиме. Тобто депутати Зеленського створюють черговий механізм, за якого розслідувати незалежно корупцію в оборонній сфері буде просто неможливо”, – йдеться в публікації. 

У ЦПК попереджають, що ці положення дозволять в ручному режимі переслідувати одні підприємства та не чіпати інші. Крім того, законопроєкт блокує можливість розслідувань з боку НАБУ і САП.

“Хоч оновлена версія не повністю скасовує кримінальну відповідальність за злочини у оборонці, все ж депутати Зеленського залишають ключовий ризик – повний контроль генпрокурора над розслідуваннями. Генпрокурор, який на 100% залежний від президентської вертикалі”, – констатували в Центрі протидії корупції. 

Активісти зазначають, що хоча проєкт допускає, що повідомлення про підозру може зробити також керівник САП, однак фактично самостійність САП без волі генпрокурора буде заблокована із самого початку. Тому пропонована альтернатива є лише формальністю, а не дієвим механізмом.

Крім того, законопроєкт пропонує встановити обов’язок повідомляти Міноборони про початок розслідування та інші заходи у кримінальних провадженнях щодо оборонних закупівель. На думку активістів, це призведе до появи ризиків знищення доказів та завчасного узгодження позицій з підозрюваними, адже у багатьох кейсах посадовці самі є співучасниками або організаторами схем.

Обласні адміністрації будують укріплення на фронті, аби освоїти кошти, а не для військових. Потрібно обрати одну організацію, яка буде відповідати за все, пише у своїй статті «Кому війна, а кому TikTok. Про якість державних рішень у воєнний час» офіцер ЗСУ радіоінженер, фахівець з аеророзвідки Юрій Касьянов. За його словами, через погану якість укріплень наша країна втрачає території. Однак він наголосив, що нікого не покарано за це та не ухвалено жодних важливих рішень для виправлення ситуації. 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі