Демографічна криза в Україні, спричинена в тому числі війною, матиме глобальний вплив в майбутньому на всі сфери бізнесу, в тому числі може спричинити кризу і в медіа, вважає директор Інституту фронтиру Євген Глібовицький.
Під час свого виступу в рамках конференції National Media Talk він зазначив, що за прогнозами аналітиків населення України внаслідок війни – смертей, міграції та зменшення народжуваності – з часом може скоротитись до 15 млн, а цього не достатньо для якісного функціонування такої держави, як Україну.
«Таке зменшення населення неможливо компенсувати на конкурентних ринках. Бізнеси почнуть у зручний час виходити з ринку, що зменшуватиме його наповненість, рівень конкуренції, а відповідно і якість послуг. Після війни ми знову зіткнемось із ситуацією, коли на рику буде невелика кількість пропозицій і вони будуть неякісними», - зазначив експерт, вказуючи, що в тому числі це зачепить і сферу засобів масової інформації.
Він вважає, що те, як українські медіа зможуть вийти із цієї ситуації, в тому числі як вони функціонують зараз, в умовах несприятливого для розвитку медіаринку середовища, залежатимуть і тенденції розвитку медіа в світі.
«Ми зараз створюємо моделі для себе, але не тільки. Це також моделі для інших. І це не лише країни умовного Глобального півдня, тобто країни, які розвиваються. … В підсумку може виявитись, що українські інновації є важливішими, ніж ми думали. Це початок дорослості – усвідомлювати свою важливість. А початок дорослості – це зменшення комфорту», - охарактеризував він перспективу.
Конференція National Media Talk проходить в Києві 19-20 вересня. В її рамках представники медіаспільноти, уряду та громадянського суспільства обговорюють питання розвитку медіа в Україні в умовах війни та на шляху до європейської інтеграції.