ДАІ повертається до автоматичної фотофіксації порушень ПДР

Поділитися
ДАІ повертається до автоматичної фотофіксації порушень ПДР ДАІ повертається до автоматичної фотофіксації порушень ПДР
Прилади фіксуватимуть перевищення швидкості, виїзд на зустрічну смугу, на заборонний сигнал світлофора, на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі, а також рух на пішохідних переходах або тротуарах.

Департамент Державної автомобільної інспекції майже завершив розробку законопроекту, який передбачає введення автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху. Зокрема, у ДАІ пропонують виключити контакт із водієм, пише "Комерсант-Україна".

Прилади фіксуватимуть перевищення швидкості, виїзди на зустрічну смугу, на заборонний сигнал світлофора, на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі, а також рух на пішохідних переходах або тротуарах. Дані будуть направляти до центрів обробки інформації, після чого власнику транспортного засобу за місцем його проживання буде надіслано повідомлення про штраф, який він повинен буде сплатити або оскаржити. У повідомленні буде вказано номер автомобіля і дату порушення з додатком відповідних фотографій. У разі несплати інформацію буде направлено в Державну виконавчу службу для стягнення штрафу. "Вирішено, що відповідальність за порушення повинен нести власник автомобіля. Такий принцип діє у всьому світі. Передаючи кому-небудь автомобіль, власник повинен розуміти, що його може бути використано з протиправною метою",- розповіло джерело у ДАІ.

Наразі тестують чотири комплекси з різними характеристиками - три в Києві і один у Севастополі. Їх зроблено у Китаї, Південній Кореї та спільно зі Словенією.

У ДАІ прийнято рішення спочатку розробити відповідну нормативну базу, підготувати громадську думку, і тільки після цього закуповувати обладнання. За розрахунками ДАІ, тільки на першому етапі знадобиться понад 2 тисячі таких комплексів, поруч з якими будуть встановлювати відповідні дорожні знаки. "На їхнє придбання та встановлення знадобиться більше 200 мільйонів доларів",- сказало джерело у ДАІ. Їх буде розташовано в місцях концентрації ДТП і на ділянках, що потребують підвищеної уваги.

Систему автоматичної фотофіксації порушень вперше було введено в Україні восени 2008 року. Її основним компонентом був вимірювач швидкості "Візир" російського виробництва. Проте у 2010 році через численні протести громадян Конституційний суд визнав неконституційним накладення штрафів на підставі даних "Візира" без складання співробітниками ДАІ протоколу про адміністративне правопорушення. Основними причинами протестів стали технологічна недосконалість приладу, відсутність чіткої законодавчої бази для застосування фотофіксації, а також проблеми з сертифікацією самого "Візира". Окрім того, нерідко повідомлення про штрафи приходили власникам автомобілів, хоча за кермом перебували зовсім інші люди. Втім, влітку минулого року у ДАІ заявили, що збираються повернутися до автоматичної фіксації порушень ПДР.

Слід зазначити, що зараз в Україні діють комплекси фото- і відеофіксації "Гарпун". Однак вони не влаштовують ДАІ, оскільки передбачають зупинку автомобіля, втручання інспектора і, відповідно, корупційну складову. !zn

Читайте також:

Готують зміни до ПДР: швидкість у населених пунктах обмежать до 50 км/год

Державтоінспекція назвала невтішною готовність українських доріг до зими

ДАІ тестує нову систему "листів щастя" водіям

ДАІ ловитиме київських водіїв на "Гарпун"

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі