В Україні стартувала інформаційна кампанія з підтримки чоловіків, яка має на меті подолання проблем, що стосуються ментального здоров'я. Це стало частиною комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я започаткованої з ініціативи першої леді Олени Зеленської.
Про початок кампанії повідомила Національна поліція України, яка впроваджує її під егідою МВС та в партнерстві з Координаційним центром з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України за підтримки Фонду «Партнерство за сильну Україну».
Кампанія «Будь другом. Собі теж» звернулася до чоловіків із закликом осмислити власне ставлення до морального здоров’я крізь призму чоловічої дружби. Адже часто чоловіки готові зробити для друзів значно більше, ніж для себе самих. То ж заклик кампанії — бути другом і собі самому, а отже звикати піклуватися і про себе також. Адже в умовах повномасштабної війни українські чоловіки стикаються з численними психологічними викликами. Втрата близьких, розлука з родинами, постійний стрес – усе це створює тягар, з яким може бути складно впоратися самотужки.
Так прийнято у нас - з дитинства хлопчиків нерідко обмежують у прояві емоцій, формуючи стереотипи на кшталт «чоловіки не плачуть», які є руйнівними для ментального здоров’я. Через ці установки у старшому віці хлопці та чоловіки уже самі забороняють собі природні реакції на стрес та переживання, аби зберегти образ сильного та безстрашного в очах суспільства.
Кампанія покликана зруйнувати негативні стереотипи, які досі існують у суспільстві.
Згідно з визначенням ВООЗ, ментальне здоров'я — це, в якому може протистояти життєвим стресам, продуктивно працювати та робити внесок у суспільне життя.
Роль ветерана у проморолику виконує воїн російсько-української війни, ведучий телеканалу ICTV2 Олександр Швачка. Він на власному досвіді відчув важливість підтримки для військових, і своєю участю у кампанії прагне заохотити чоловіків більше дбати про власне ментальне здоров’я та звертатися по допомогу.
У межах кампанії запланована низка активностей, зокрема кампанія у соціальних мережах, розміщення зовнішньої реклами та соціальної реклами на радіо та телебаченні. Крім того, в середині вересня на залізничному вокзалі у Києві відкриється фотовиставка, що розповість історії підтримки та взаємодопомоги, закликаючи відвідувачів замислитися про важливість турботи про себе та своїх близьких.