Бізнес переходить у режим виживання та втрачає експортні ринки через тарифи державних монополій — Метінвест

Поділитися
Бізнес переходить у режим виживання та втрачає експортні ринки через тарифи державних монополій — Метінвест © Метинвест
Водовіз підкреслив, що "Укрзалізниця" є прибутковою та може не підвищувати тарифи.

Бізнес втрачає основні експортні ринки та переходить у режим виживання через суттєве підвищення державними монополіями тарифів на енергію та перевезення, тому думати про майбутнє важко. Про це голова офісу генерального директора групи "Метінвест" Олександр Водовіз заявив на конференції "Україна та світ попереду", організованій NV за підтримки The Economist.

За його словами, у групи "Метінвест" зростають операційні витрати та знижується конкурентоспроможність, через що зупинився Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат. Наразі стратегія групи полягає у збереженні колективу та підтримці поточних операцій. Своєю чергою подальше зростання тарифів сильніше послабить позиції бізнесу.

"Сьогодні в нас зупинений ІнГЗК, це 4 тисячі людей без роботи, для яких ми намагаємося зробити все можливе — працевлаштувати на інших активах, допомогти. Дві причини зупинення активу — високі тарифи на електроенергію та на перевезення залізницею. Ми не дострілюємо по собівартості до наших якірних ринків. І зараз ми бачимо, що "Укрзалізниця" хоче знову підвищити тарифи на 37%. Пропонується майже чотирикратне підвищення тарифу на транспортування газу, а тариф на передачу електрики вже підвищили на 30%. В таких умовах думати про майбутній розвиток дуже важко. Ми увімкнули режим виживання і стараємось якось зберегти те, що маємо", — заявив Водовіз.

Він підкреслив, що регуляторні органи та держкомпанії повинні почати розмовляти з бізнесом щодо тарифної політики. За його словами, основним споживачем послуг цих компаній є бізнес, їхні рішення впливатимуть на діяльність підприємств, а також показники української економіки. 

"Так, "Укрзалізниця" має свої витрати, багато чого зробила, допомогла з евакуацією. Але треба також дивитися вперед. "УЗ" останні два роки прибуткова, а ми маємо збитки. В них за 2024 рік близько 6 мільярдів кешу, а в нас немає кешу. Вони не хочуть реструктуризувати свої зобов’язання, а приватному бізнесу треба це робити по бондах і т.д. І, головне, у нас зараз з державними монополістами немає дискусії — ні з НКРЕКП, ні з "УЗ", от в чому біда", — підкреслив Водовіз. 

Раніше прем’єра Дениса Шмигаля та міністра з відновлення Олексія Кулебу не підвищувати тариф на вантажні перевезення "Укрзалізниці" також закликало обʼєднання підприємств "Укрметалургпром" (УМП). Там підкреслили, що Міністерство розвитку громад та територій проводить кулуарні обговорення з "УЗ", не залучаючи до цього бізнес-спільноту. Водночас наслідки підвищення тарифів для економіки України будуть катастрофічними, вони загрожують країні зупинкою стратегічно важливих підприємств та суттєвим скороченням валютної виручки.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі