В Ірані 19-20 жовтня розпочнеться другий раунд переговорів з представниками іранської сторони щодо співробітництва у рамках розслідування авіакатастрофи літака МАУ рейсу PS752 “Тегеран-Київ”, який військові збили ракетою. Заступник генпрокурора Гюндуз Мамедов розповів у коментарі ZN.UA про те, що під час переговорів представники української делегації підніматимуть питання прямої комунікації прокуратури та слідчих органів з компетентними органами Ірану для того, аби прискорити слідство та притягнути до відповідальності винних осіб.
“За весь час слідства до іранської сторони нами було скеровано 5 запитів про міжнародну правову допомогу. Проте їх розгляд, м’яко кажучи, міг би бути і кращим. Слідство не отримало конкретних відповідей на жодне з питань, а на січневий запит, який стосується надання інформації щодо шістьох підозрюваних в Ірані осіб у збитті українського літака, взагалі повна тиша. Тому така пряма комунікація між правоохоронними органами обох країн мала б підвищити якість слідства та оперативність обміну даними”, - зазначив Гюндуз Мамедов.
Зокрема, переговори триватимуть в декількох групах: кримінальному блоці розслідування, де інтереси України представлятимуть прокурори Офісу генпрокурора та слідчі Служби безпеки, та технічному, який ведеться паралельно та незалежно від кримінального, а також має встановити причини падіння літака.
Делегацію від Офісу Генерального прокурора очолить Гюндуз Мамедов. Весь склад делегації затверджено на рівні указу президента Володимира Зеленського. І в переговорний процес, зокрема, також залучили Міністерство закордонних справ, Мінюст та представників МАУ.
Нагадаємо, Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак збили двома ракетами класу “земля – повітря” ЗРК “Тор-М1” російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.
Всього в авіакатастрофі загинули 176 осіб, серед них 11 українців, а також громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.
Офіс Генерального прокурора розпочав кримінальне провадження за фактами умисного вбивства, знищення чужого майна та порушення правил безпеки руху повітряного транспорту (пп.1 ч.2 ст.115, ч2. ст.194, ч.3 ст. 276 КК України).
Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.
6 червня МЗС Ірану повідомив, що розслідування за фактом падіння українського пасажирського літака, збитого іранськими ракетами в січні "майже завершено". При цьому в Тегерані заявили, що чорні ящики літака не містять яку-небудь "важливу інформацію для слідства.
Раніше напівофіційне інформаційне агентство ISNA повідомило, що Іран, швидше за все, відправить чорні ящики літака у Франції, однак посол Ірану підтвердив українському МЗС, що Тегеран розглядає Україну як пріоритетного держави в контексті проведення розслідування та розшифровки "чорних ящиків".
9 червня в Ірані заявили про шести затриманих в рамках справи про катастрофу літака МАУ в Тегерані. При цьому трьох затриманих відпустили під заставу, інші перебувають під вартою.