За його словами, громадський контроль довів свою ефективність. Просто спостерігаючи за роботою пункту габаритно-вагового контролю, активісти досягли рекордних показників у його роботі. Всього за місяць пункт ГВК перевірив понад 126 тисяч машин, виписав штрафів на 2,2 млн. грн., з яких 1,5 млн. грн. вже оплачені.
"Ми, звичайно, не змогли змусити їх працювати на 100%, оскільки, службу, яка звикла збирати "ліві" гроші, дуже важко змусити діяти за Законом. Але ми своєю присутністю заважаємо їм брати хабарі. До нашого приходу вони "обілечували" всіх без винятку: перевантажені фури, автобуси і весь транспорт, який їм підконтрольний. Сьогодні хабарництво зведено до мінімуму. Однак інспектори все ще примудряються ховатися і в якихось закутках "підзаробляють", - розповів Станішевський.
За словами голови громадського руху "Ні корупції на транспорті" Олександра Захарова, хабарництво в пунктах ГВК створює катастрофічну проблему на дорогах, оскільки, порушення вагових норм доходять до абсурду. Заради тисячі гривень із машини, інспектори пропускають вантажівки, які за один проїзд можуть знищити будь-який ремонт дороги.
"Перевантаження бувають дворазові - понад 100 тонн ми фіксували на одній машині. Сучасні вантажівки здатні навантажити на себе 100 тонн і більше. Але це катастрофа для доріг. У нас норма - 40 тонн по загальній масі", - підкреслив Олександр Захаров.
За словами Володимира Станішевського, чергування активістів на пункті ГВК в Алтестово дозволило визначити кількість перевантажень, які їдуть в одеські порти і у зворотному напрямку.
"За 15 днів серпня зважено 38 тисяч автомобілів. Порушень та актів – 343. Якби нас не було, було б порушень 343, а актів, наприклад, 150. Навіщо ще 150 актів виписувати, якщо можна взяти хабар? Нараховано 66 тис. євро штрафів. Це за серпень місяць, за 15 днів", - підкреслив Станішевський.
На думку Олександра Захарова, постійно контролювати роботу поліції і "Укртрансбезпеки" громадські діячі не зможуть, а це означає, що з їх відходом корупційні схеми повернуться. Врятувати ситуацію може тільки автоматичний контроль із допомогою сучасних систем зважування WiM (Weight-in-Motion), які неможливо об'їхати, оскільки вмонтовані датчики по всій ширині автомагістралі. Перші WiM Мінінфраструктури планує встановити вже цього року на в'їздах у Київ, в тому числі, з боку Одеси. На думку активістів, як тільки WiM запрацюють, частина вантажовласників перейде на залізницю. Особливо ті, хто працює в напрямку Одеса-Київ, оскільки, зберегти рентабельність логістики за рахунок перевантажень і хабарів буде вже неможливо.
"Залізниця - це рішення. Частина вантажопотоку можна і потрібно перевести на залізницю, яка не має обмежень, як автотранспорт. У першу чергу це стосується контейнерів, які вже з порту виходять із перевищенням вагових норм", - резюмував Захаров.