Відомий конструктор болідів F1 створив революційний автомобіль
14 сiчня, 2011, 11:40
Поділитися
Професор Гордон Марей, який сконструював не один чемпіонський болід Формули-1, створив у своїй майстерні автомобіль, що, на думку розробника, повністю змінить схему автомобілебудування.Професор Гордон Марей, який сконструював не один чемпіонський болід Формули-1, створив у своїй майстерні автомобіль, що, на думку розробника, повністю змінить схему автомобілебудування. Найголовнішою перевагою новинки, під назвою Т25, є її «начинка». Вона складається з мінімуму енергоємних й екологічно шкідливих матеріалів. Так, сталі в ній близько 60 кг або на 35 євро. Крім того, для створення цього авто не потрібно вдаватися до найбільш шкідливих для екології процесів, які застосовують у звичайному автомобілебудуванні: величезних пресів для штампування деталей кузова, зварювальних роботів і фарбувальних цехів.
Новий виробничий процес отримав назву iStream. Його унікальність у гнучкості. Так, розмір рами, форма й колір панелей корпусу можуть змінюватися нескладними виправленнями в комп'ютерній програмі. Отже, на одній виробничій лінії в один і той же день зможуть знаходитися найрізноманітніші моделі.
Сама ж модель – це машина, яка важить 575 кг, розвиває швидкість до 150 км/год, завдовжки 240 см, завширшки 130 см і заввишки 160 см.
Т25 повторює схему внутрішньої будови суперкара F1 McLaren: водій - спереду посередині, два пасажири ззаду. Крім того, будівельними матеріалами є композити, як й у Формулі-1: панелі корпусу й монокок (кабіна автомобіля) мають підсилювачі зі скловолокна, що в багато разів дешевше вуглепластика.
«Деякі волокна розташовані хаотично, деякі переплетені, а деякі однонаправлені. Це «формульне» конструювання», - говорить Гордон Марей.
Деталі кузова прикріплено до легкої рами зі сталевих труб, яка, як зізнається професор Марей, «сама по собі абсолютно не володіє необхідною жорсткістю», але коли монокок вклеюють у раму, вся конструкція стає «жорсткою й надійною, як у звичайного автомобіля».
Конструкторська знахідка професора дозволяє запропонувати галузі автомобілебудування величезну економію.
«Я люблю ефективність у конструюванні, але ще більше мені подобається ефективність у бізнесі. Завод, на якому будуватимуть автомобіль за технологією iStream - незалежно від його виробничої потужності - потребуватиме близько 20% капіталовкладень, займатиме 20% території звичайного автозаводу й споживатиме менше половини електроенергії. Це не маленький крок уперед, це справжній стрибок. Ми справді відмовилися від старих правил і підходів та запропонували абсолютно нові», - говорить він.
Ноу-хау вже зацікавило гігантів автопрому й навіть компанії, які до недавніх пір не уявляли себе в галузі автомобілебудування.