Стрімінговий сервіс Spotify оголосив про запуск нової функції Prompted Playlists, яка вперше дозволяє користувачам безпосередньо впливати на алгоритм формування плейлистів. Компанія представила інструмент як початок нової ери персоналізації, де слухач отримує максимальний контроль над своїм музичним досвідом. Першими функцію протестують преміум користувачі в Новій Зеландії.
Співпрезидент, головний бухгалтер і технічний директор Spotify Густав Седерстрем назвав новий етап “моментом, коли ви не просто слухаєте Spotify, ви ним керуєте”. За його словами, сервіс із 713 мільйонами слухачів “стоїть на порозі чогось великого” та прагне дати користувачам “більше контролю, ніж будь-коли раніше”.
“Вперше ваші ідеї, ваша логіка та ваша креативність можуть насправді живити алгоритм Spotify, спрямовуючи те, як він думає, адаптується та реагує на ваші запити”, – заявили в компанії.
Prompted Playlists дозволяють описати словами, яку музику хоче почути користувач, і встановити правила для персонального плейлиста. Функція враховує всю історію прослуховування з першого дня і формує добірку відповідно до смаку слухача. До запиту можна додавати уточнення, а також повністю перезапускати формування списку відтворення.
Можна написати “включи музику з найпопулярніших фільмів цього року, яка відповідає моєму смаку” або запитати плейлисти для конкретних активностей, як-от “енергійний поп та хіп-хоп для 30-хвилинної пробіжки на 5 км”. Для кожної пісні Spotify додає контекст і пояснення, чому вона опинилася у списку. Користувачі можуть налаштовувати щоденні чи щотижневі оновлення згідно з створеними плейлистами.
Розробники Spotify створили також низку готових підказок під назвою Ideas. Вони відображаються на головній сторінці як джерело натхнення для користувачів.
Інтерфейс оновлюватимуть у міру розширення доступу до нової функції. Компанія зазначає, що функція поки працює англійською мовою і перебуває на стадії бета-тестування.
У Spotify наголошують, що слухачі створили майже 9 мільярдів плейлистів. Компанія називає Prompted Playlists способом перетворити їхню креативність на інструмент впливу на алгоритм.
“Більше немає компромісу між контролем та зручністю. Ви нарешті отримуєте і те, й інше”, – додали в Spotify.
Для артистів інструмент має відкрити шляхи до нової аудиторії, через те, що рекомендації стають точнішими та релевантнішими. Седерстрем підкреслив, що 2026 рік стане “епічним для шанувальників та артистів”, а попереду на користувачів чекають нові оновлення.
У жовтні цього року в Каліфорнії стартувала ініціатива “Смерть Spotify”. Серія лекцій та дискусій, організована місцевими активістками та представниками інді-сцени, викликала міжнародний резонанс. Метою руху є зміни культури споживання музики та відмова від домінування стрімінгових гігантів.
